eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%) › rozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%)
    From: "hyperventylator" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%)
    Date: Fri, 17 Dec 2004 15:26:12 +0100

    Dzień dobry

    Proszę szanownych grupowiczów o pomoc w następującej kwestii. Zamierzam
    prowadzić sprzedaż wysyłkową (przez internet) produktów opodatkowanych
    stawką VAT w wysokości 7%. Jestem vatowcem. Nie jestem jednak pewien jak
    prawidłowo odliczać poniesione koszty wysyłki (klient płaci tylko umowną
    stawkę). Szukałem w googlach ale niczego się nie doszukałem więc poproszę o
    pomoc tutaj.

    Rozważmy taką sytuację i moj tok myslenia:

    Klient składa zamowienie w sklepie internetowym na towar o wartosci 100zł.
    Zryczałtowane koszty za wysyłkę jakie dolicza sklep wynoszą 5zł.
    W sumie, klient ma do zapłacenia 105zł, klient nie chce faktury, jest osobą
    fizyczną.

    Ja rozliczam to następująco:

    zryczałtowane koszty wysyłki wliczam do zamówienia (zwiekszam wartosc
    kazdego produktu o koszty wysylki przeliczone na jedostkę) czyli:
    105 = 98,13 + 6,87 (vat 7%)

    realny koszt wysyłki jaki poniosłem na poczcie wynosi 10,50 zł zatem:
    10,50 = 8,61 + 1,89 (vat 22%)

    kwotami do rozliczenia z US zatem będą :

    (sprzedaż bez vat - koszty wysyłki bez vat)
    98,13 - 8, 61 = 89,52 (dochod, i od tego odjac koszt zakupu towaru , a od
    roznicy podatek np. 19%?)

    oraz rozliczenie VAT:
    (vat nalezny za sprzedaz - vat naliczony (zaplacomy) za wysylke)
    6,87 - 1,89 = 4,98 (od tego odjac vat zaplacony przy zakupie towaru i
    powstala roznica - do zaplaty do US)

    Czy mój tok myslenia jest prawidlowy?
    Pytanie1: Czy zryczałtowany koszt wysyłki mogę rozliczyc na towar i
    potaktowac to stawką 7% (potraktuje to jak zwiekszenie wartosci towaru)?
    Pytanie 2: Czy mając kwitek nadania paczki (opłaty pocztowej) mogę odliczać
    VAT, wg stawki 22%? Na tym kiwtku jest tylko kwota do zaplaty czyli 10,50.
    Nie jest to faktura.

    Dziękuję za ew. pomoc przy rozwiązaniu tej kwestii

    pozdrawiam
    Adam