  • 1. Data: 2004-04-07 12:38:18
    Temat: rozliczenie mowy o dzieło.
    Od: "KWOL" <k...@p...onet.pl>

    Cześć,
    po raz pierwszy zawarłem umowę o dzieło jako "Zamawiający".
    Stąd kilka pytań (szukałem odpowiedzi w archiwum ale nie znalazłem):
    1. jak zaksięgować kwotę wynikającą z umowy w kpir? na logikę
    wydaje mi się, że kwotę brutto wpisuję w rubryce 13 (wynagrodzenia w
    gotówce i naturze). mam rację?
    2. jak wypełnić PIT-4? wychodzi mi, że poza danymi identyfikacyjnymi
    wpisuję tylko kwotę zaliczki na pdof w rubryce 50 i 51 oraz 53. nigdzie
    nawet nie podaję kwoty brutto czy netto, tylko samą wysokość zaliczki.
    zgadza się?
    3. PIT-4 wysyłam do swojej skarbówki i zaliczkę przelewam również
    na konto mojej skarbówki?
    Pozdr.

    Krzysiek Woliński

  • 2. Data: 2004-04-07 13:01:35
    Temat: Re: rozliczenie mowy o dzieło.
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik "KWOL" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. jak zaksięgować kwotę wynikającą z umowy w kpir? na logikę
    > wydaje mi się, że kwotę brutto wpisuję w rubryce 13 (wynagrodzenia w
    odp: tak
> [...]
    > wpisuję tylko kwotę zaliczki na pdof w rubryce 50 i 51 oraz 53. nigdzie
    > nawet nie podaję kwoty brutto czy netto, tylko samą wysokość zaliczki.
    odp. TAK
    > 3. PIT-4 wysyłam do swojej skarbówki i zaliczkę przelewam również
    > na konto mojej skarbówki?
    odp: TAk do 20-go następnego m-ca i na koniec roku PIT 8B - 1 egz dla
    zleceniobiorcy, 1 egz. dle US Zleceniobiorcy, 1 egz. kopia a/a