  • 1. Data: 2004-04-07 10:53:26
    Temat: ZUS - przeterninowanie zaleglosci
    Od: " prenumerator" <s...@g...pl>

    Czy ZUS moze zadac splaty zaleglosci, jesli w ubieglym roku minelo 5 lat i
    wczesniej nie bylo zadnych uwag do wplat skladek?

  • 2. Data: 2004-04-07 12:35:05
    Temat: Re: ZUS - przeterninowanie zaleglosci
    Od: "Jogypai" <J...@U...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " prenumerator" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c50mj6$39k$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy ZUS moze zadac splaty zaleglosci, jesli w ubieglym roku minelo 5 lat i

    Składki na ubezpieczenie społeczne przedawniają się po 10 latach :-(

  • 3. Data: 2004-04-07 18:31:33
    Od: "Łukasz K" <k...@o...pl>

    > Składki na ubezpieczenie społeczne przedawniają się po 10 latach :-(

    Nie tak, chodzi o to, że jeżeli do stycznia 2001 nie było przerwania biegu
    predawnienia to skłądki przedawniają się po 5 latach, a jeżeli taki bieg był
    przerwany to skłądki żeczywiście przedawniają się po10 latach. Wszystko
    zależy od okresy zalegania oraz od tego czy były wysyłane upomnienia, lub
    wdrożona jakakolwiek egzekucja.

    ---

  • 4. Data: 2004-04-07 22:04:34
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Łukasz K" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Wszystko
    > zależy od okresy zalegania oraz od tego czy były wysyłane upomnienia,

    Do jakiegos stopnia jest to pewna informacja? Skad sie bierze ta data
    styczen 2001? Do tej pory zylem w przekonaniu, ze 5-letniemu
    przedawnieniu podlegaja skladki sprzed 1 stycznia 2003, zas ewentualne
    pozniejsze 10-letniemu. Nigdy w tym dokladniej sie nie rozgladalem,
    mialem po prostu wrazenie, ze to 1 stycznia 2003 weszla ta innowacyjna
    nowelizacja wydluzajaca okres przedawnienia, no i domniemywalem, ze
    wstecz ona nie moze zadzialac.

    marekz

  • 5. Data: 2004-04-14 09:41:46
    Od: " prenumerata" <s...@g...pl>

> [...]
    > ta innowacyjna nowelizacja wydluzajaca okres przedawnienia, no i
    > domniemywalem, ze wstecz ona nie moze zadzialac.

    A właśnie w ZUS udzielono mi informacji (nie wiem, na ile wiarygodnej),
    że jeśli zadłuzenie w składkach powstało przed 01.01.1999, to obowiązuje
    10-letni okres przedawnienia. Czy ktoś wie, gdzie znajdują się właściwe
    przepisy?