  • 1. Data: 2005-05-24 16:05:07
    Temat: Przychód czy darowizna
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    Witam!
    Siostra spłaca kredyt hipoteczny, już dosyć długo. Wystąpiła do banku o
    umorzenie odsetek i... bank się zgodził. Tyle że wystawił jej pita i
    poinformował, że to przychód, który trzeba w zeznaniu rocznym
    uwzględnić. W skarbówce (III US Szczecin) jej to potwierdziła panienka z
    okienka - wyjaśniła, że to się wpisuje w pozycji "inne".
    Moim zdaniem to nie jest przychód podlegający pod UPDOF, tylko darowizna
    podlegająca pod UPSD. I należy w ciągu 30 dni złożyć odpowiednią
    deklarację oraz zapłacić podatek. Zdecydowanie mniejszy niż dochodowy :)
    Mam rację czy o czymś nie wiem?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 2. Data: 2005-05-24 16:45:23
    Temat: Re: Przychód czy darowizna
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości

    > Mam rację czy o czymś nie wiem?

    nie masz racji, to jednak przychód, jeżeli odsetek nie ma , należy zapłacić
    dochodowy od "średnich" odsetek....

  • 3. Data: 2005-05-25 11:58:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d6vm18$cg2$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Slayer" <b...@b...ble>
    wrote:

> [...]
    > wiadomości

    > nie masz racji, to jednak przychód, jeżeli odsetek nie ma , należy zapłacić

    Ale dlaczego? Jeśli dam Ci 500 zł, to masz przychód czy darowiznę?
    Aha, odsetki były - naliczone i do spłaty. Zostały umorzone.

  • 4. Data: 2005-05-25 23:13:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 May 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ > dochodowy od "średnich" odsetek....
    >+
    >+ Ale dlaczego? Jeśli dam Ci 500 zł, to masz przychód czy darowiznę?

    Darowiznę.
    Ale jak jesteś winien *zapłatę* to brak zapłaty nie jest "darowizną
    w rozumieniu ustawy".... Co najwyżek:

    >+ Aha, odsetki były - naliczone i do spłaty. Zostały umorzone.

    ...można rozważać czy nie mamy do czynienia w *dwoma* czynnościami
    i naliczeniu *dwu* podatków ;) (nawet jeśli ze względu na nieprzekroczenie
    progu jednego może nie być :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-30 13:09:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505260108510.1044@athlon>,

    > Darowiznę.
    > Ale jak jesteś winien *zapłatę* to brak zapłaty nie jest "darowizną
    > w rozumieniu ustawy"....

    Aha. Czyli jeśli Ci dam 500 zł to masz darowiznę, ale jeśli Ci je
    pożyczę, a potem powiem, że nie musisz oddawać, to masz przychód ze
    źródła ("innego")? Durne to.

    Chyba jednak przesadzasz :)

  • 6. Data: 2005-05-30 13:40:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Aha. Czyli jeśli Ci dam 500 zł to masz darowiznę, ale jeśli Ci je
    > pożyczę, a potem powiem, że nie musisz oddawać, to masz przychód ze
    > źródła ("innego")? Durne to.

    na to wygląda.

    > Chyba jednak przesadzasz :)

    chyba jednak nie.
    2% od od umowy pożyczki na początek, o potem podatek od dochodu.

  • 7. Data: 2005-05-30 21:59:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Aha. Czyli jeśli Ci dam 500 zł to masz darowiznę, ale jeśli Ci je
    >+ pożyczę, a potem powiem, że nie musisz oddawać, to masz przychód ze

    Poczytaj posty o stypendiach (doktoranckich bodaj), które
    "przysługiwały", ale jak doktorant czegoś tam nie spełnił
    to się "przestawały należeć wstecz".
    I efekt wyłaził w momencie w którym uczelnia - jak by się
    wydawało - "darowała" zwrot.
    Proszę mnie nie bić ! :)

> [...]
    >+ > i naliczeniu *dwu* podatków ;) (nawet jeśli ze względu na nieprzekroczenie

    Tylko wtedy jeśli ktoś się uprze przy interpretacji zdarzenia tak jak
    w cytacie: wtedy IMHO *nie* przesadzam :(
    Takie przypadki że "zwrot otrzymania" został podwójnie opodatkowany
    AFAIK miały miejsce :( Zapowiadam że nie mam linków pod ręką: jakby
    kto kojarzył to bardzo proszę...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-05-30 23:12:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > to się "przestawały należeć wstecz".
    > I efekt wyłaził w momencie w którym uczelnia - jak by się

    no wiesz, że dzwoni, tylko nie wiesz w którym kościele.
    Stypendium doktoranckie podlega zwrotowi, w przypadku nieukończenia
    studiów doktoranckich.
    Obowiązek zwrotu może zostać umorzony przez rektora i wówczas jest to
    dochód do opodatkowania.

  • 9. Data: 2005-05-31 10:33:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d7f53s$nqp$11@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > chyba jednak nie.
    > 2% od od umowy pożyczki na początek, o potem podatek od dochodu.

    Khem. Mowa była o kredycie w banku, więc te 2% to chyba trochę nie
    tego...

  • 10. Data: 2005-05-31 10:53:58
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505302355100.832@athlon>,

> [...]
    > to się "przestawały należeć wstecz".
    > I efekt wyłaził w momencie w którym uczelnia - jak by się

    Eee, no, to dosyć oczywiste jest (znaczy na rozumek. Kasa przestała być
    stypendium, to podatek się należy.

    > Proszę mnie nie bić ! :)

    A ktoś próbuje? :)

> [...]
    > Takie przypadki że "zwrot otrzymania" został podwójnie opodatkowany
    > AFAIK miały miejsce :( Zapowiadam że nie mam linków pod ręką: jakby

    Dołączam się, bo ciekawe.