  • 11. Data: 2007-07-05 21:11:59
    Temat: Re: rozliczenie wyjażdu "służbowego"
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 14:52:18 GMT, Ania napisał(a):

    > Tak owszem:)ale jeżeli " określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących
    > operacji gospodarczej,"
    > chyba ma się nijak do "świstka " ze stacji paliwowej np OMV gdzie jest
    > tylko wystawca-to wygląda jak zwykły paragon z kasy fiskalnej,a nie dokument
    > ,gdzie są okreslone strony operacji gospodarczej

    No to mamy dwa wyjścia.
    Faktem jest, że taki dowód, to niestety makulatura, ale, abstrahując już
    od podróży służbowej, można pozwolić na zaksięgowanie, jeśli zostanie
    spisane oświadczenie z jakiego powodu nie wystawiono faktury. Oczywiście
    wymaga akceptacji szefa. W tym wypadku kłopot - szef poniósł wydatek.
    Ale być może to była stacja samoobsługowa, on nie znał języka...

    Kombinowane, ale coś by mogło się udać.

    Dla rozliczenia wyjazdu za granicę może posłużyć druk polecenia wyjazdu
    zagranicznego, nie znalazłam gotowego w sieci, choć wersję papierową gdzieś
    widziałam.
    Jak ma wyglądać pewnie wiesz, jeśli nie, daj znać, opiszę.

    W koszty wpiszesz na podstawie rozliczenia wyjazdu, które uwzględniałoby
    i paliwo (jeśli się zdecydujecie) i fakturę za nocleg. Mimo, że to
    właściciel firmy, diety również mu przysługują. Ogólna suma stanowiłaby
    koszt podróży służbowych.

    Bądź paliwo osobno, nocleg osobno i tylko diety jako koszt podróży
    służbowych (rodzajowo: zużycie mat., usługi obce, koszt podróży, natomiast
    "piątek" to już nawet nie opisuję, bo też oczywiste)

    To byłoby to drugie wyjście z zaksięgowaniem paliwa.

    Ważne jest jedno, przy rozliczaniu takich podróży należy przyjąć stałą
    procedurę, określając tryb akceptacji rozliczenia kosztów i obieg
    dokumentów.

    I tu można by opisać, że dokumenty wystawione za granicą dot. zakupu paliwa
    w samoobsługowych stacjach itd. ... zostaną przyjęte, i tu warunek, np.
    taki, że powinny zawierać datę i godzinę (a pewnie zawierają).

    I teraz jeszcze jedno Aniu, wysokość tej faktury za nocleg.
    Czy gdyby pracownik poniósł koszt w tej wysokości, zostałby uznany przez
    pracodawcę w Waszej firmie? ;>
    Dlatego IMHO w tej procedurze należałoby ująć, że koszt noclegu
    przekraczający wysokość i tu określić górny pułap, będzie ograniczany do
    ... Albo od razu przyjąć wysokość noclegu określoną w rozporządzeniu.

    A tak już zupełnie IMHO, nie sądzę, żeby US podważył taki wydatek w KUP,
    a biegłego pewnie nie masz na karku (tych trzech etatowców... ;))
    Hulaj dusza, piekła nie ma! ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 12. Data: 2007-07-06 05:01:43
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wymaga akceptacji szefa. W tym wypadku kłopot - szef poniósł wydatek.
    > Ale być może to była stacja samoobsługowa, on nie znał języka...

    No własnie,pnosiła go juz wczoraj fantazja w tym kierunku,ale skoro nie zna
    języka to po co jechał:)i takie tam,więc chyba sobie odpuści:)

> [...]
    > i paliwo (jeśli się zdecydujecie) i fakturę za nocleg. Mimo, że to
    > właściciel firmy, diety również mu przysługują. Ogólna suma stanowiłaby

    Bardzo dziekuję:)jeszcze jest pomysł diet osoby współpracującej:)

> [...]
    >
    > I teraz jeszcze jedno Aniu, wysokość tej faktury za nocleg.
    > Czy gdyby pracownik poniósł koszt w tej wysokości, zostałby uznany przez

    No oczywiście,że nie:)pewnie by nawet nie pojechał :)))))))

> [...]
    >
    > A tak już zupełnie IMHO, nie sądzę, żeby US podważył taki wydatek w KUP
    > a biegłego pewnie nie masz na karku (tych trzech etatowców... ;))
    fakt,nie ma obowiązku badania,a nie sądze by ktoś robił to ot tak,by się
    zbadać w końcu to kawał kasy:)
    > Hulaj dusza, piekła nie ma! ;)

    Bardzo dziekuję za sugestie,teraz juz będzi ełatwiej mi sie poruszać:)

    pozdrawiam ania

  • 13. Data: 2007-07-10 05:57:05
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Ania napisał:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomo?ci

    > " W przypadku uzasadnionego braku możliwo?ci uzyskania zewnętrznych
    > obcychdowodów ?ródłowych..."o tym mówimy,prawda?
    > Nie przychodzi mi do głowy żaden uzasadniony brak mozliwo?ci,szczególnie na
    > stacji paliw:)

    przeciez masz zewnętrzny dowód
    jedynie brakuje na nim danych nabywcy, ale te chyba sa znane?

    cytowałam już kilka razy na grupie wyroki NSA, najwczesniejszy jaki znam
    z 95 roku - ten dotyczył osoby prawnej nawet - że błędny dowód nie
    stanowi o braku poniesienia wydatku. Samo powoływanie się na prawidłowe
    prowadzenie ksiag i prawidłowe dowody to sa mało na uznanie braku kup

    a swoja droga ciekawostką jest to, że podobno w Niemczevh na stacji nie
    chca wystawiac faktur i są ponoć bardzo zdziwieni, jeśli się ich o to
    prosi, więc ja bym stawiała na udowodnienie poniesionego wydatku, a nie
    szukanie potwierdzeń, że on został nieprawidłowo udokumentowany;-)