  • 1. Data: 2004-04-10 12:13:16
    Temat: rozliczenie za 2003 - DG + Um. o Dzielo
    Od: "ELV" <e...@w...pl>

    Witam.

    Do lipca 2003 działałem na podstawie umów o dzieło (nazbierało się 1420 zł
    wpłaconej zaliczki na podatek)
    Od lipca 2003 prowadzę Działalność gospodarczą, ktora osiągnęła stratę
    podatkową.

    Program do rozliczeń (Jupiter) policzył mi, że US ma mi zwrócić 1420 zł
    (wpłacone zalicznki od umow o dzieło). Obliczył to na podstawie wpłacanych
    systematycznioe składek ZUS.

    No właśnie.. czy dobrze program policzył mi zwrot 1420 zł, skoro dotyczy to
    zaliczek wpłacanych od umów PRZED prowadzeniem DG?

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt,
    Elvenbow

  • 2. Data: 2004-04-10 16:02:47
    Temat: Re: rozliczenie za 2003 - DG + Um. o Dzielo
    Od: "Ola" <o...@w...pl>

    > .. czy dobrze program policzył mi zwrot 1420 zł, skoro dotyczy to
    > zaliczek wpłacanych od umów PRZED prowadzeniem DG?

    rozliczenie dotyczy przecież całego ubiegłego roku, a nie tylko działalności
    lub umowy o dzieło, dlatego program zwrot policzył dobrze

    > Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt,
    > Elvenbow

    Równiez życze wesołych Świąt
    Ola

  • 3. Data: 2004-04-10 18:49:15
    Od: "ELV" <e...@w...pl>

    dodam jeszcze że umowy o dzieło były rozliczane bez składek ZUS, bo byłem
    wtedy studentem
    składki ZUS płaciłem podczas działalności gospodarczej

  • 4. Data: 2004-04-11 19:03:05
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl>

    Użytkownik "ELV" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dodam jeszcze że umowy o dzieło były rozliczane bez składek ZUS, bo byłem
    > wtedy studentem
    > składki ZUS płaciłem podczas działalności gospodarczej

    Witam !

    Mogę się mylić, ale straty z działalności gospodarczej nie można kompensować
    z innymi przychodami, tylko rozlicza się ją w ciągu maksymalnie pięciu
    następnych lat pomniejszając dochód o nie więcej niż połowę tej straty
    rocznie. Jeśli program tak to potraktował to o.k. (można to sprawdzić po
    wyliczonej podstawie opodatkowania - sekcja J w PIT-36 - powinna tam być
    kwota = przychód z um. o dz. - koszty uzysk. przych z um. o dzieło -
    zapłacone składki na ubezpieczenia społeczne (emer.+rent.+chor.+wyp.)
    zaokrąglona do pełnych złotych).
    Chyba, że składki ZUS zaliczono w koszty uzyskania przychodów - w tedy może
    być inaczej - gorzej...

    Marek

  • 5. Data: 2004-04-14 01:33:01
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl>

> [...]
    >
    > No właśnie.. czy dobrze program policzył mi zwrot 1420 zł, skoro dotyczy
    > zaliczek wpłacanych od umów PRZED prowadzeniem DG?

    Odliczeniu podlegają składki określone w przepisach ustawy z dnia 13
    października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz.
    887, z późn. zm.): zapłacone w roku podatkowym bezpośrednio na własne
    ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz
    osób z nim współpracujących, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów
    uzyskania przychodów. Jeżeli nie wrzuciłeś do KUP to wszystko gra.