  • 1. Data: 2004-04-09 16:19:36
    Temat: kasa rejestrująca dla przewoźników
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Jechałem mikrobusem na międzymiastowej trasie, auto miało umieszczony za
    przednią szybą znak "PKS".
    Kierowcy zapłaciłem należność, ale nie dostałem biletu. Poprosiłem o niego,
    jednakże on odmówił :
    "mnie fiskalna nie obowiązuje bo jeżdże dla PKS-u !" Odmówił także
    wystawioenia jakiegokolwiek dowodu, że zapłaciłem za przejazd. W samochodzie
    faktycznie nie miał żadnej kasy.

    Ale czy nie popełnił wykroczenia skarbowego odmawiając wydania
    potwierdzenia?
    Czy nie musi mieć kasy fiskalnej jak inni przewoźnicy?

  • 2. Data: 2004-04-09 22:25:45
    Temat: Re: kasa rejestrująca dla przewoźników
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2004, Piotr [trzykoty] wrote:

> [...]
    >+ przednią szybą znak "PKS".
    >+ Kierowcy zapłaciłem należność, ale nie dostałem biletu. Poprosiłem o niego,

    Nie powiem, bo nie wiem - nie testowałem czy w mikrobusach "wydają
    potwierdzenia zapłaty". Ale:

    >+ "mnie fiskalna nie obowiązuje bo jeżdże dla PKS-u !"
    [...]
    >+ Czy nie musi mieć kasy fiskalnej jak inni przewoźnicy?

    Przewoźnicy *publicznego* ("staje na przystanku i zabiera kogo się
    da") *zbiorowego* transportu ??
    Organoleptycznie ostatnio testowałem w kilku miejscach tramwaje
    i autobusy tudzież metro w stolicy i nigdzie kasy fiskalnej
    nie przyuważyłem. Dedukuję że nie muszą mieć ;) !
    Zupełnie inna sprawa że w kilku okolicznych PKSach autobusy
    "kasy" mają i drukują paragon w roli biletu. Czy są sfiskalizowane
    to już nie wnikałem.

    pozdrowienia, Gotfryd