  • 1. Data: 2004-04-10 11:57:36
    Temat: Jakie podatki i oplaty od niezamieszkanego mieszkania??
    Od: "Impostorus" <a...@o...pl>

    Szacunek dla grupowych ekspertow

    Mam pewien zyciowy dylemat, dotyczacy zakupu mieszkania w Polsce.
    W obecnej chwili przebywam w Wielkiej Brytanii, gdzie pracuje i mieszkam.
    Widzac tutejsze ceny mieszkan, odjechane na maksa (kilkaset tysiecy funtow za
    byle klitke) ,chcialbym zakupic nawet kilka mieszkan w Polsce, gdzie poki co sa
    one ZDECYDOWANIE TANSZE, w moim rodzinnym Sanoku mozna kupic juz mieszkanie juz
    od 40.000, a w Jastrzebiu &#8211; podobno stolicy polskiego bezrobocia juz za
    20.000 ...
    Oczywistym jest, ze po wejsciu do UE ceny mieszkan predzej czy pozniej
    zdecydowanie wzrosna, na pewno ponad poziom inflacji, kupujac np trzy
    mieszkania w naszym kraju dwa z nich mozna potraktowac jako inwestycje, a
    trzecie na zaspokojenie wlasnych potrzeb mieszkaniowych &#61514;.
    W zwiazku z tym pytanie:
    Jakie koszty utrzymania trzeba ponosic w razie nie uzywania mieszkania, bo
    pewnie jakies podatki placic trzeba, nie wiem czy np stale oplaty za gaz, prad
    itp tez???
    Mieszkanie ewentualnie moznaby podnajac np studentom (och przybylo ich w
    ostatnich latach w Sanoku)- jakie wtedy dodatkowe koszty dochodza???
    Jestem zupelnie zielony odnosnie praw do lokalu mieszkaniowego &#8211; chcialbym
    kupic mieszkanie, aby po prostu nie placic comiesiecznego czynszu spoldzielni,
    jedynie interesuja mnie oplaty za media i remonty we wlasnym zakresie (z
    funnduszami remontowymi w spoldzielniach roznie bywa). Czy da sie wykupic
    mieszkanie w bloku na wlasnosc i nie nalezec potem do zadnej spoldzielni??

    Co sie sklada na koszt utrzymania nie zamieszkanego mieszkania???

    Z gory dziekuje