  • From: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie za 2003 - DG + Um. o Dzielo
    Date: Wed, 14 Apr 2004 03:33:01 +0200

    Użytkownik "ELV" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c58ona$8em$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    >
    > Do lipca 2003 działałem na podstawie umów o dzieło (nazbierało się 1420 zł
    > wpłaconej zaliczki na podatek)
    > Od lipca 2003 prowadzę Działalność gospodarczą, ktora osiągnęła stratę
    > podatkową.
    >
    > Program do rozliczeń (Jupiter) policzył mi, że US ma mi zwrócić 1420 zł
    > (wpłacone zalicznki od umow o dzieło). Obliczył to na podstawie wpłacanych
    > systematycznioe składek ZUS.
    >
    > No właśnie.. czy dobrze program policzył mi zwrot 1420 zł, skoro dotyczy
    > zaliczek wpłacanych od umów PRZED prowadzeniem DG?

> [...]

    Odliczeniu podlegają składki określone w przepisach ustawy z dnia 13
    października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz.
    887, z późn. zm.): zapłacone w roku podatkowym bezpośrednio na własne
    ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz
    osób z nim współpracujących, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów
    uzyskania przychodów. Jeżeli nie wrzuciłeś do KUP to wszystko gra.