  • 1. Data: 2004-04-09 17:41:21
    Temat: Re: Nowa ust.o VAT i VAT-R - składać czy nie?
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c56mgu$cgg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    pisał
    > coś o drukach VAT-R z przed 1996 r, w których podobno nie było tej
    rubryki
    > (?!). I w takim przypadku ci osobnicy którzy złozyli takie druki muszą się
    > ponownie rejestrować (do wtorku!). Prawda to czy prima aprillisowy żart?
    > Może czytał ktoś ten artykuł. Ja nie moge go nigdzie znaleźć, tak jak
    kopii
    > VAT-R z 199x r.
    >
    > PS. Żeby było jeszcze ciekawiej to powiem że ktoś mi powiedział że takie
    > zgłoszenie robi się przy pomocy druku VAT-R/AKC-R a nie VAT-R

    Tak ja czytałam i nie jest to sprawa prima aprilisa, niesety.
    Napisałam nawet post na grupe "co o tym myslicie?"
    Sprawa się ma tego typu, że osoby zgłoszone do VAT przed 01.01.1996 musza
    sie na nowo zaresjestrowac, a do kiedy? do wejscia w zycie art 157, czyli do
    12.IV.

    Rozmawiałam w tej sprawie z dwoma US i jednym naczelnikiem.
    Powiedzieli, że osoby które sie same nie zglosza to system moze ich
    odrzucic, ze nie sa podatnikami VAT.
    (pod warunkiem ze nie dostali od US decyzji ze sa podatnikami VAT, co do
    formularza nie jestem pewna - z tego co pamietam to VAT-5).
    Urzedniczki powiedziały ze nie sa w stanie powiedziec czy podatnicy beda
    ponosic jakies konsekwencje niezłozenia zgłoszenia aktualizacynego.

    Dla swietego spokoju radzilabym zgłosisc sie. Najpozniej do 12go IV (poczty
    sa jeszcze jutro czynne a druki mozna sobie sciagnąc z netu).

    Serdecznosci,
    Zulka

  • 3. Data: 2004-04-09 19:16:11
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-04-09 19:41, Użytkownik izullka napisał :
> [...]
    >
    > Dla swietego spokoju radzilabym zgłosisc sie. Najpozniej do 12go IV (poczty
    > sa jeszcze jutro czynne a druki mozna sobie sciagnąc z netu).

    VAT-R wprowadzono dopiero od 1996 roku, wcześniej nie było takich
    druków, był VAT-1 i tam nie było rubryki "będę składał deklaracje VAT".
    12 kwietnia nie jest terminem składania VAT-R i nie możesz przesunąć
    sobie z racji święta tego terminu na pierwszy dzień po święcie, 12
    kwietnia jest terminem od którego obowiązuje słynny już artykuł 157
    "ustawy o VAT":

    Art.157.
    1.Podatnicy zarejestrowani na ostatni dzień przed dniem,o którym mowa w
    art.176 pkt 2, na podstawie art.9 ustawy wymienionej w art.175,z
    wyłączeniem podatników wymienionych w art.5 ust.2 ustawy wymienionej w
    art.175,będą uważani za podatników zarejestrowanych jako podatnicy VAT,z
    tym że podatnicy,którzy w zgłoszeniu rejestracyjnym,o którym mowa w
    art.9 ust.1 ustawy wymienionej w art.175,zgłosili,że będą składać
    deklaracje podatkowe dla podatku od towarów i usług, zostaną uznani za
    podatników zarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni,a pozostali -za
    podatników zarejestrowanych jako podatnicy VAT zwolnieni,bez
    konieczności potwierdzania tego faktu przez naczelnika urzędu
    skarbowego,z zastrzeżeniem ust.2.

    2.Przepisu ust.1 nie stosuje się:
    1)w przypadku gdy podatnik wymieniony w ust.1,który zgłosił,że będzie
    składał deklaracje podatkowe,nie składał takiej deklaracji za 6
    kolejnych miesięcy lub za 2 kolejne kwartały poprzedzające ostatni
    miesiąc przed wejściem w życie ustawy;

    Art.176.
    Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia,z tym że:
    2)art.96-98,art.157 i art.158 stosuje się po upływie 7 dni od dnia
    ogłoszenia ustawy; [czyli od 5 kwietnia]

    Dzisiaj byłem w US aby złożyć VAT-R (jestem sprzed 1996), panie nie
    chciały mi go przyjąć, tłumaczyły, że nie potrzeba, ja, że wolałbym
    złożyć, one, że jak urząd mówi że nie trzeba, to tak jest, ja na to, że
    wiążące dla mnie jest jednak to co urząd napisze a nie mówi i jeżeli
    napisze mi takie pisemko, że nie potrzeba to ja chętnie nie złożę i...
    przyjęła.

    VAT-R jest wspólny z AKC-R ale rozłączny, czyli wybiera się czy VAT-R
    czy AKC-R

    andy_nek

  • 4. Data: 2004-04-09 20:20:47
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    news.tpi.pl wrote:

    > I w takim przypadku ci osobnicy którzy złozyli takie druki
    > muszą się ponownie rejestrować (do wtorku!). Prawda to czy prima
    > aprillisowy żart? Może czytał ktoś ten artykuł. Ja nie moge go nigdzie

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040408/
    firma_z_a_10.html?k=on;t=2004040820040408

    > znaleźć, tak jak kopii VAT-R z 199x r.

    Nie ty jeden/na(?)

    --
    Life is a beach and then you dive...