eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozp.dział. a ewidencja wyposażenia?? › rozp.dział. a ewidencja wyposażenia??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ewsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "alex" <t...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozp.dział. a ewidencja wyposażenia??
    Date: Wed, 31 Dec 2003 10:57:26 +0100
    Organization: a
    Lines: 24
    Message-ID: <bsu6pv$hvr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Reply-To: "alex" <t...@y...com>
    NNTP-Posting-Host: gw-fr-2.protonet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1072864895 18427 80.51.23.2 (31 Dec 2003 10:01:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Dec 2003 10:01:35 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:100530
    [ ukryj nagłówki ]

    Wiem ze duzo bylo o tym mowy ale niestety nie potrafilem znalezc
    jednoznacznej odpowiedzi (przypadek dosc szczegolny)
    Rozpoczynam działalność gospodarcz (biuro usługowe). Prowadze KPiR.Biuro
    wyposażyłem (biurka, szafy, komputer) ktore miałem duzo wcześniej (mam z
    domu).
    1. Mam problem z ustaleniem ich wartosci poczatkowej (nie mam faktur) ,
    zreszta sa uzywane - (biorac pod uwage wszystko pojedynczo sa warte mniej
    niz 1500 zł - tak mi sie wydaje)
    2. czy prowadzic dla nich ewidencje wyposazenia??? (slyszalem ze jesli je
    wprowadze do ewidencji wyposazenia to bede je mogl zaliczyc w koszty
    uzyskania przychodow ). jesli tak to czy musze dodatkowo ujmowac to gdzies w
    KPiR?
    3. Co do komputera - jesli jest warty mniej niz 3500 (ten moj na pewno jest
    wart mniej niz 1500) to musze go amortyzowac ?
    4. czy jesli nie wpisze nigdzie tego wyposazenia (kwota nie jest duza - wiec
    mi nie zalezy) to wprzypadku kontroli moge miec jakies problemy.- bo jesli
    nie wpisze ich nigdzie to rozumie ze w kazdym momencie moge je sobie z
    powrotem wziasc bez zadnego problemu do domu?
    5. jesli teraz zakupie fax, fotele itp. a ich cena nabycia bedzie mniejsza
    niz 1500 zl to rozumie ze rowniez dla nich nie musze prowadzic ewidencji
    wyposazenia - tylko jednorazowo wpisac do KPiR.
    Dzieki za pomoc


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1