    From: "ppinq" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozpoczęcie DG i oświadczenia dla US
    Date: Tue, 10 Dec 2002 10:57:24 +0100

    Witam,

    Od 1-go grudnia rozpocząłem DG (os.fiz., KPiR bez VAT).
    Do dzisiaj wydawało mi się, że w kwestii podatku
    dochodowego należy złozyć w US tylko dwa oświadczenia:
    - o rezygnacji z ryczałtu
    - o załozeniu KPiR
    i tak też zrobiłem.

    Niestety wpadł wpadł mi w ręce artykuł z Rzepy -
    http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_021114/firma_z_a_6.
    html#4
    a w nim takie zdanie:

    "W tym celu jednak podatnik musi, po pierwsze, złożyć pisemne
    zawiadomienie o zrzeczeniu się opodatkowania w formie ryczałtu, po drugie -
    zawiadomić pisemnie o wybranej formie opodatkowania i po trzecie wreszcie,
    w przypadku wybrania zasad ogólnych - powiadomić urząd skarbowy, również w
    formie pisemnej, o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów"

    Wygląda na to, że przeoczyłem krok drugi :-(
    Co to za dodatkowe oświadczenie o "wyborze formy opodatkowania" ?
    Przeglądałem ustawę o podatku ryczałtowym i UPDF lecz nie znalazłem
    zadnego przepisu, który nakazywałby składać taki papier.
    A może autor cyt. artykułu po prostu się pomylił ?
    Zaczynam się trochę niepokoić brakiem u siebie tego dokumentu, tym bardziej
    że jest juz wyraźnie po terminie.
    Może ktos coś wie na ten temat ?

    pozdrawiam
    PinQ