  • 1. Data: 2002-12-10 09:57:24
    Temat: rozpoczęcie DG i oświadczenia dla US
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Witam,

    Od 1-go grudnia rozpocząłem DG (os.fiz., KPiR bez VAT).
    Do dzisiaj wydawało mi się, że w kwestii podatku
    dochodowego należy złozyć w US tylko dwa oświadczenia:
    - o rezygnacji z ryczałtu
    - o załozeniu KPiR
    i tak też zrobiłem.

    Niestety wpadł wpadł mi w ręce artykuł z Rzepy -
    http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_021114/firma_z_a_6.
    html#4
    a w nim takie zdanie:

    "W tym celu jednak podatnik musi, po pierwsze, złożyć pisemne
    zawiadomienie o zrzeczeniu się opodatkowania w formie ryczałtu, po drugie -
    zawiadomić pisemnie o wybranej formie opodatkowania i po trzecie wreszcie,
    w przypadku wybrania zasad ogólnych - powiadomić urząd skarbowy, również w
    formie pisemnej, o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów"

    Wygląda na to, że przeoczyłem krok drugi :-(
    Co to za dodatkowe oświadczenie o "wyborze formy opodatkowania" ?
    Przeglądałem ustawę o podatku ryczałtowym i UPDF lecz nie znalazłem
    zadnego przepisu, który nakazywałby składać taki papier.
    A może autor cyt. artykułu po prostu się pomylił ?
    Zaczynam się trochę niepokoić brakiem u siebie tego dokumentu, tym bardziej
    że jest juz wyraźnie po terminie.
    Może ktos coś wie na ten temat ?

    pozdrawiam
    PinQ

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-12-10 10:44:04
    Temat: Re: rozpoczęcie DG i oświadczenia dla US
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    A o złożeniu kwita o zwolnieniu z VAT nie zapomniałeś? Przepisy zakładają,
    że jesteś VAT'owcem i trzeba złożyć VAT-R? zawiadomiający o zwolnieniu
    podmiotowym z VAT.
    JL

  • 3. Data: 2002-12-10 11:03:29
    Od: "Dariusz Buba" <d...@s...pl>

    > A o złożeniu kwita o zwolnieniu z VAT nie zapomniałeś? Przepisy zakładają,
    > że jesteś VAT'owcem i trzeba złożyć VAT-R? zawiadomiający o zwolnieniu
    > podmiotowym z VAT.

    Od 1 pazdziernika przepisy zakladaja, ze nie jestes VAT-owcem, chyba ze
    zlozysz VAT-R w celu bycia nim

    Darek

  • 4. Data: 2002-12-10 11:10:24
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >A o złożeniu kwita o zwolnieniu z VAT nie zapomniałeś? Przepisy zakładają,
    >że jesteś VAT'owcem i trzeba złożyć VAT-R? zawiadomiający o zwolnieniu
    >podmiotowym z VAT.

    Takiego kwita u mnie w US nie chcieli twierdząc stanowczo, że od
    października wszyscy są z VATu zwolnieni, chyba że złożą rezygnację
    z tego domyślnego zwolnienia.
    Na wszelki wypadek, zgodnie z nowymi przepisami, złożyłem jednak
    jeszcze oświadczenie o "przewidywaniu nieprzekroczenia limitu
    obrotów", żeby nikt się kiedyś nie przyczepił, że skoro
    "przewidywałem" i nie powiadomiłem Urzędu to jest to nieskuteczne.

    Co do artykułu, który cytowałem - wynikałoby z niego, że należy
    jeszcze napisać jakieś oświadczenie o wyborze opodatkowania na zasadch
    ogólnych (pod. dochodowy).
    Wiem, że to bez sensu bo przecież zawiadomiłem US o KPiR, ale już
    przestałem kierować się tutaj logiką bo wyraźnie fiskus rządzi się
    innymi prawami - dlatego obawiam się, że czegoś mi w papierach
    jeszcze brakuje.
    Nie znalazłem co prawda zadnej podstawy prawnej na takie oświadczenie,
    ale to o niczym nie swiadczy bo przepisów jest taka ilość, że może coś
    gdzieś jest jednak napisane na ten temat, a ja poniosę konsekwencje
    niedopełnienia obowiązków i jeszcze jakieś sankcje czy coś takiego :-(

  • 5. Data: 2002-12-10 12:18:00
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    Niewiedziałem. No to w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy...
    Ale co się ludzie napłacili kar i odsetek przez te 7 lat to ich.
    JL