  • 11. Data: 2007-04-03 10:25:12
    Temat: Re: rozpoczynam działalność...-pomocy (długie!!!!!!)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, księgowość mebel-box wrote:

    > kwota wolna

    ...wrrrr.... ;)

    > troszkę się zmieniła... teraz to jest 572,54 zł

    Thx!
    Wychodzi iż "nieruchomości" mają niezaktualizowaną treść ustawy na
    stronie :(

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-04-03 11:03:15
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...wrrrr.... ;)

    > Thx!
    > Wychodzi iż "nieruchomości" mają niezaktualizowaną treść ustawy na
    > stronie :(
    >
    > pzdr, Gotfryd

    kajam się - miało być ulga podatkowa

    Bożena

  • 13. Data: 2007-04-03 16:14:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Jest jeszcze etap IV - gdy przebrniesz przez etap III i za 4 miesiące
    > dostajesz plik wiążących
    > interpretacji w których dominującym zwrotem jest "za nieprawidłowe"
    > Chociaż dobrze że są chociaż wiążące :)

    Z czego wnioskujesz, że są wiążące?
    Chyba w ordynacji napisali tylko, że stosowanie się do
    tych interpretacji nie może podatnikowi szkodzić,
    ale nie było obowiązku stosowania się do nich
    (zwłaszcza, że często były banialuki w tych interpretacjach)
    Ale ostatnio coś tam się pozmieniało i ogłaszają to
    w Dzienniku Urzędowym MF, więc może jest nakaz.
    Sprawdź sobie.

  • 14. Data: 2007-04-03 17:18:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.04.2007 cef <c...@i...pl> napisał/a:

> [...]
    > ale nie było obowiązku stosowania się do nich
    > (zwłaszcza, że często były banialuki w tych interpretacjach)

    No bo są wiążące ;-) Jeśli w tych samych okolicznościach, jak opisane w
    interpretacji, postąpisz zgodnie z interpretacją, to nikt Cię nie ruszy.
    Natomiast ciekawe, czy ruszy drugą stronę transakcji. :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 15. Data: 2007-04-03 19:09:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

    > No bo są wiążące ;-) Jeśli w tych samych okolicznościach, jak opisane
    > w interpretacji, postąpisz zgodnie z interpretacją, to nikt Cię nie
    > ruszy. Natomiast ciekawe, czy ruszy drugą stronę transakcji. :)

    Patrząc do słownika: "wiążący" - taki, który zobowiązuje do czegoś,
    ma skutki prawne. Ale przepisy nie zmuszają mnie do stosowania się
    do interpretacji urzędu. Przecież czasami dają tak głupią i niezgodną z
    przepisami odpowiedź,
    że nie sposób się do niej stosować (nawet jeśli nic za to nie grozi)

  • 16. Data: 2007-04-03 19:33:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > przepisami odpowiedź,
    > że nie sposób się do niej stosować (nawet jeśli nic za to nie grozi)

    W tym sensie to faktycznie nie są wiążące. :) Są wiążące w jedną stronę.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 17. Data: 2007-04-03 21:19:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, cef wrote:

    > Patrząc do słownika: "wiążący" - taki, który zobowiązuje do czegoś,
    > ma skutki prawne. Ale przepisy nie zmuszają
    > mnie
    ^^^^

    A ktoś pisał że konkretnie są wiążące dla prezydenta USA, mnie
    czy Ciebie? ;)

    > do stosowania się do interpretacji urzędu.

    To prawda.
    Ale jednak *są* wiązące - tylko podmiot zmień :)
    Nie podatnika wiążą, a urząd który wydał interpretację.
    Przecież taka interpretacja zobowiązuje URZĄD żeby się do niej
    stosował :)
    To tak samo jak z niekonstytucyjnymi przepisami: urzędnik niekiedy
    musi się do nich zastosować, ale obywatel już nie (znaczy skończy
    przed NSA który stwierdziwszy niekonstytucyjność przyznać mu rację).

    pzdr, Gotfryd