  • 1. Data: 2002-05-19 09:40:46
    Temat: rozpoczynanie DG
    Od: le <l...@...pl>

    Witam,

    w archiwum nie znalazlem, FAQ nie znalalzem, pewnie juz kiedys pytanie
    bylo ale zapewne dawno:

    zalozmy ze rozpoczynam DG, US kaze mi wybrac forme podatku, (vat lub nie,
    KPiR lub ewidencje przychodow-ryczalt czy costam jeszcze).

    Czy jest gdzies (np w sieci) opisane co i w jaki sposob wybrac ?
    Jakich bledow nie popelnic i co zrobic zeby bylo dobrze ? :)

    Czy jezeli nie bede mial dochodow to zus odda mi skladke zdrowotna ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Bezplatna gazeta: http://www.gazeta.sky.pl
    Life indeed can be fun, if you really want to {des'ree}

  • 2. Data: 2002-05-19 22:24:37
    Temat: Re: rozpoczynanie DG
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik le <l...@...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@4...com..
    .
> [...]
    >
    > Czy jest gdzies (np w sieci) opisane co i w jaki sposob wybrac ?
    > Jakich bledow nie popelnic i co zrobic zeby bylo dobrze ? :)

    Tutaj jest chyba wszystko co powinienes wiedziec:
    http://prawo.w.interia.pl/dg.html

    > Czy jezeli nie bede mial dochodow to zus odda mi skladke zdrowotna ?
    Nie. Skladke zdrowotna placisz bez wzgledu czy masz dochód czy nie. Jezeli
    masz dochód i placisz podatek skladke odliczasz od podatku. Jak nie masz
    podatku to niestety doplacasz do interesu.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-24 20:34:10
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> skribis:

    >Nie. Skladke zdrowotna placisz bez wzgledu czy masz dochód czy nie. Jezeli
    >masz dochód i placisz podatek skladke odliczasz od podatku. Jak nie masz
    >podatku to niestety doplacasz do interesu.

    dziwne, bo komus oddali skladki zdrowotne (ta osoba miala etat w zwyklej
    pracy) bo w kazdym miesiacu miala straty...

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,

  • 4. Data: 2002-05-26 21:35:18
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik l/e/h <l...@...pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:t...@4...com..
    .
    > "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> skribis:

    Jezeli

    > dziwne, bo komus oddali skladki zdrowotne (ta osoba miala etat w zwyklej
    > pracy) bo w kazdym miesiacu miala straty...

    Rozumiem że miała etat i DG? Chyba nie tyle zdrowotne co podatek oddali. Na
    koniec roku złożyła pewnie PITa i wykazała brak dochodu z DG. A że zdrowotne
    zapłaciła tu i tu to pewnie wyszła nadpłata podatku (o sumę tych składek na
    zdrowotne z DG) - bo nie miała od czego odjąć zdrowotnego w Działalności G.
    Bo żeby ZUS zwrócił zdrowotne to nie słyszałem. Ale wszystko jest możliwe w
    tym kraju...

    WS

  • 5. Data: 2002-05-29 13:28:58
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> skribis:

    >Jezeli

    >Rozumiem że miała etat i DG?

    tak jest

    > Chyba nie tyle zdrowotne co podatek oddali. Na
    >koniec roku złożyła pewnie PITa i wykazała brak dochodu z DG. A że zdrowotne
    >zapłaciła tu i tu to pewnie wyszła nadpłata podatku

    jak mogla placic podatek skoro miala same straty ?

    > (o sumę tych składek na
    >zdrowotne z DG) - bo nie miała od czego odjąć zdrowotnego w Działalności G.

    No dokladnie, jakos tak. Czy jezeli osoba ma rente, to o zadziala tak
    samo? Czyli czy osobie na rencie tez oddadza ?

    Pozdrawiam, Leh

  • 6. Data: 2002-05-29 21:28:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2002, l/e/h wrote:

    >+ "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> skribis:
    >+
    >+ >> >> Czy jezeli nie bede mial dochodow to zus odda mi skladke zdrowotna ?
    [...]
    >+ >> dziwne, bo komus oddali skladki zdrowotne (ta osoba miala etat w zwyklej
    >+ >> pracy) bo w kazdym miesiacu miala straty...
> [...]
    [...]
> [...]
    >+ >zapłaciła tu i tu to pewnie wyszła nadpłata podatku
    >+
    >+ jak mogla placic podatek skoro miala same straty ?

    *Z pracy*, z pracy. Z pracy nie ma się strat :), co najwyżej
    pracodawca je ma :[
    A "zdrowotne" rozlicza się wraz z *całością* podatku - czyli
    można odliczyć od podatku zapłaconego od dochodów z pracy.

    Teraz lepiej ?

    [...]
    >+ No dokladnie, jakos tak. Czy jezeli osoba ma rente, to o zadziala tak
    >+ samo? Czyli czy osobie na rencie tez oddadza ?

    Jak będzie z czego ! (musi być podatek z dochodu - a jeśli masz
    na myśli dokładnie "rentę" to dochód jest dość mały, podatek też
    - no i moze "zabraknąć" kwoty do odliczenia !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-05-30 10:41:52
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> skribis:

> [...]
    > A "zdrowotne" rozlicza się wraz z *całością* podatku - czyli
    >można odliczyć od podatku zapłaconego od dochodów z pracy.

    Dzieki, rozjasniles mi :)

    > Jak będzie z czego ! (musi być podatek z dochodu - a jeśli masz
    >na myśli dokładnie "rentę" to dochód jest dość mały, podatek też
    >- no i moze "zabraknąć" kwoty do odliczenia !)

    no to musialaby byc glodowa renta rzedu 400 zl chyba...
    Ale rozumiem ze jezeli podatku od renty placi sie okolo 300 zl,
    miesiecznie to mozna liczyc na zwrot skladek zdrowotnych na koniec roku ?
    To dobra wiadomosc :)

    Pozdrawiam, Leh

  • 8. Data: 2002-05-30 17:49:36
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    Użytkownik "l/e/h" <l...@...pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale rozumiem ze jezeli podatku od renty placi sie okolo 300 zl,
    > miesiecznie to mozna liczyc na zwrot skladek zdrowotnych na koniec roku ?

    Zwrotu skladek zdrowotych nie otrzymasz a tylko nadplacony do US podatek.
    Nie slyszalam aby kiedykolwiek ZUS zwracal skladki, chyba ze nadplate.
    GB.

  • 9. Data: 2002-05-31 10:23:32
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, GRABO wrote:

    >+ Użytkownik "l/e/h" <l...@...pl.invalid>
    [...]
> [...]
    >+ Nie slyszalam aby kiedykolwiek ZUS zwracal skladki, chyba ze nadplate.

    To nie ZUS zwraca składki, tylko odlicza się je od podatku,
    co jest prawdą.
    Ale "nadpłacone" (zapłacone 2 razy) są właśnie składki, *nie*
    podatek !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-06-02 16:41:17
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik l/e/h <l...@...pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:i...@4...com..
    .
    > "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> skribis:

    > tak jest

    > jak mogla placic podatek skoro miala same straty ?

    Od podatku z umowy o pracę.

    G.

    > No dokladnie, jakos tak. Czy jezeli osoba ma rente, to o zadziala tak
    > samo? Czyli czy osobie na rencie tez oddadza ?

    Tak, to jest po prostu zwrot podatku. Zdrowotne nie ma byc (w myśl
    ustawodawcy-w rzeczywistości nie zawsze) płacone przez podatnika tylko
    finansowane z bużdżetu. Czyli finansowane przez odejmowanie go od podatku.

    > Pozdrawiam, Leh
    > --

    pozdrawiam tesh
    WS