  • 1. Data: 2004-06-29 09:35:18
    Temat: rozwiązanie spółki jawnej
    Od: "silvestre" <s...@p...fm>

    Witam
    Mam takie pytanko: czy spółka jawna może być rozwiązana tylko przez
    likwidację czy również przez podział majątku? (umowa o rozw. spółki bez
    likwidacji)?
    Pytam się gdyż KRS odrzucił wniosek własnie z taka umową (społka nie posiada
    juz majatku, wierzytelności/zobowiązań). Jeśli można w ten sposób rozwiązać
    społkę jawną i wykreślić ją z rejestru, to jakie formularze należy wypełnić?
    (czy wystarczy sam formularz KRS-Z61+uchwała wspólników+umowa o rozw spółki
    bez likwidacji?)

    Dziekuję za odpowiedź

    pozdrawiam
    Sylwek

  • 2. Data: 2004-07-02 21:26:27
    Temat: Re: rozwiązanie spółki jawnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jun 2004, silvestre wrote:

    >+ Witam
    >+ Mam takie pytanko: czy spółka jawna może być rozwiązana tylko przez
    >+ likwidację czy również przez podział majątku? (umowa o rozw. spółki bez
    >+ likwidacji)?

    Kiedyś (przy innym problemie) Slayer zaskoczył mnie w odniesieniu
    do S.C. cytatem z K.C.: "W czasie trwania spółki wspólnik nie może domagać
    się podziału wspólnego majątku wspólników" (art. 863), czyli iż jedyną
    metodą "wyciągnięcia" (choćby częsci) majątku z S.C. jest jej likwidacja.
    IMHO trzeba podkreślić że np. długi to też majątek ;> (ujemny :))
    Być może dla S.J. istnieje podobna zasada ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)