  • 1. Data: 2004-06-29 09:54:20
    Temat: Środek trwały / Wyposarzenie a odliczenie VAT?
    Od: MadMax <m...@n...org>

    Witam.
    Niedawno założyłem DG (KPiR podatek liniowy) i mam w zwiazku z tym kilka
    pytań.

    (zaznaczam, że przeszukałem wiekszość grupy i nie znalazłem odpowiedzi
    na nurtujace
    mnie pytania)

    Firma swiadczy usługi informatyczne postanowiłem zakupić więc komputer
    w UE cena OK 1500euro na EuroNIP
    Jeśli dobrze wiem firma sprzedająca wystawia mi rachunek/fakture na 0%
    VAt'u. Vat powinnienem zapłacić w polsce i teraz pytanie...
    Czy mogę jakoś 'nie płacić tego vatu' wpisująć komputer jako
    wyposarzenie bądź środek stały(trwały)?

    Druga sprawa (podobna)
    Kupuje w polsce komórke za ok 2000 zł brutto. Czy i tutaj jest możliwość
    odliczenia sobie podatku VAT wpisując komórke w wyposarzenie?

    Czy kupując oba te produkty zmniejszam przy okazji podatek dochodowy?
    (myślę, że tak)

    Bardzo prosze o ewentualne przykłady ponieważ ułatwią mi one zrozumieć
    odpowiedz ;)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-07-01 13:48:34
    Temat: Re: Środek trwały / Wyposarzenie a odliczenie VAT?
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MadMax" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Niedawno założyłem DG (KPiR podatek liniowy) i mam w zwiazku z tym kilka
    > pytań.

    Proponuje zwrocic sie do biura rachunkowego - bedzie to raptem
    100-200pln/mies.

    > (zaznaczam, że przeszukałem wiekszość grupy i nie znalazłem odpowiedzi
    > na nurtujace mnie pytania)
    ?:-)

> [...]
    > VAt'u. Vat powinnienem zapłacić w polsce i teraz pytanie...
    > Czy mogę jakoś 'nie płacić tego vatu' wpisująć komputer jako
    Wedlug mojej wiedzy nie - najpierw odprowadzasz podatek do US, a odzyskac go
    mozesz kiedy naliczysz sobie VAT z wlasnej sprzedazy...
    Komplikujesz sobie bardzo zycie zaczynajac dzialalnosc od nabycia ST w UE:-)

    > Druga sprawa (podobna)
    > Kupuje w polsce komórke za ok 2000 zł brutto. Czy i tutaj jest możliwość
    > odliczenia sobie podatku VAT wpisując komórke w wyposarzenie?
    ... bez wzgledu na to, jaki srodek trwaly/wyposazenie kupisz...

    > Czy kupując oba te produkty zmniejszam przy okazji podatek dochodowy?
    > (myślę, że tak)
    Ostatecznie tak... Ale dopiero kiedy koszty zwiazane z wydatkowaniem na
    zakup ST/wyposazenia bedziesz mogl odliczyc od przychodow z dzialalnosci.

    > Bardzo prosze o ewentualne przykłady ponieważ ułatwią mi one zrozumieć
    > odpowiedz ;)

    Na prawde IMHO potrzebujesz przynajmniej podstaw.

    Pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-07-02 21:30:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jul 2004, Łukasz Góralczyk wrote:

> [...]
    >+ Wedlug mojej wiedzy nie - najpierw odprowadzasz podatek do US, a odzyskac go
    >+ mozesz kiedy naliczysz sobie VAT z wlasnej sprzedazy...

    Hm... jak w miesiącu zakupu S.T. będzie miał sprzedaż oVATowaną
    netto ponad 1 zł to chyba warunek do odliczenia spełni ?? ;)

    [...]
    >+ Na prawde IMHO potrzebujesz przynajmniej podstaw.

    ...to inna sprawa i zgoda. Ja zalecam zawsze 2000..3000 postów
    z grupy przeczytać *NA POCZĄTEK* :) (i ze zrozumieniem, a nie
    technologiami "czytaczy 5000 słów na minutę" !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-06 13:22:34
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Hm... jak w miesiącu zakupu S.T. będzie miał sprzedaż oVATowaną
    > netto ponad 1 zł to chyba warunek do odliczenia spełni ?? ;)
    Eeeeh, fakt...

    Ale (o ile sie nie myle) to spelnienie warunku to jedno, a na zwrot moze mu
    przyjsc troche poczekac?;-)

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 5. Data: 2004-07-06 22:57:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    [...]
    >+ Ale (o ile sie nie myle) to spelnienie warunku to jedno, a na zwrot moze mu
    >+ przyjsc troche poczekac?;-)

    "Trochę" powiadasz ? Tak z pół roku (180 dni) ?
    No tak, trudno się nie zgodzić :]

    pozdrowienia :) Gotfryd