  • 1. Data: 2009-04-21 09:10:33
    Temat: deklaracja vat-7 - podstawa opodatkowania
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Mam maly problem.
    Otóz wystawiam faktury w cenie netto (i podatek licze w przod),
    wystawilem niedawno w cenie brutto (fakture zaliczke) i podatek liczony byl w
    tyl, teraz patrze na deklaracje vatowska a tam nie ma miejsca na kwote bez
    podatku a na podstawe opododatkowania (czyli przy zaliczkowej kwota brutto
    -chyba ze sie myle)
    no i pytanie jest takie, czy w obu przypadkach wpisuje ceny netto (w przypadku
    zaliczkowej podatek liczac w yl i odejmujac od brutto) czy biore podstawy ?

  • 2. Data: 2009-04-21 09:22:20
    Temat: Re: deklaracja vat-7 - podstawa opodatkowania
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2009 o 11:10:33 wspolna-flaszka.pl
    <n...@g...skasuj-to.pl> napisał(a):

> [...]
    > zaliczkowej podatek liczac w yl i odejmujac od brutto) czy biore podstawy ?

    Podstawą opodatkowania jest obrót, a obrót to kwota należna z tytułu sprzedaży
    bez kwoty podatku - jakoś tak to leci.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-21 09:38:14
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@W...gazeta.pl>

    > PodstawÄ&#65533; opodatkowania jest obrĂłt, a obrĂłt to kwota naleĹźna z
    tytuĹ&#65533;u sprze
    > daĹźy
    > bez kwoty podatku - jakoĹ&#65533; tak to leci.

    czyli biore kwota brutto - vat liczony w tyl (w przypadku zaliczek) = podstawa ?

  • 4. Data: 2009-04-21 09:43:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2009 o 11:38:14 wspolna-flaszka.pl
    <n...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > czyli biore kwota brutto - vat liczony w tyl (w przypadku zaliczek) = podstawa ?

    Tak mi wychodzi, ale się na mnie nie powołuj przy kontroli :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-04-21 20:24:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Apr 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > no i pytanie jest takie, czy w obu przypadkach wpisuje ceny netto (w przypadku
    > zaliczkowej podatek liczac w yl i odejmujac od brutto) czy biore podstawy ?

    Skomplikowanie zadajesz pytanie...
    IMVHO sprowadza się ono do "czy podatek policzyć można od kwoty
    brutto".
    Tak, sposobów liczenia jest *kilka*, wynikają z ustawy *oraz*
    rozporządzeń (i każda dopuszczona tam kombinacja jest prawidłowa,
    dość częste żale "bo mi program nie przyjmuje" świadczą ze program
    jest... :>)
    Na jednej fakturze można liczyć tak, na innej siak, a na jeszcze
    innej jeszcze inaczej. Co gorsza, ma to sens - bo np. kasy
    fiskalne liczą wg wybranego wzoru (akurat nie od kwoty netto)
    i ma sens aby "dla DG" liczyć z netto a "do paragonu"
    z brutto (i nie użerać się z groszowymi różnicami, jak to
    się zdarza niektórym przedsiębiorcom co to paragon
    dołączając do faktury z kwotami liczonymi od netta).
    Żeby było śmieszniej - zajrzyj do ustawy.
    Tak jak Tomek pisze, *z definicji* podatku VAT wynika wzór na
    liczenie go z wartości *brutto* (pozwalam sobie nazywać go tym
    samym "postacią kanoniczną" :D)

    pzdr, Gotfryd