  • 1. Data: 2009-03-16 18:00:36
    Temat: ryczałt od przychodów ewidenc. a vat
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    ryczałtowiec od zakupów odlicza vat naliczony a przeciez zazkupów nie
    zalicza w koszty , przynajmniej do 30 11 2008 tak było aby odliczyć vat
    zakup musiał być zaliczony w koszty lub w sr. trwały .

    jacek

  • 2. Data: 2009-03-16 18:24:49
    Temat: Re: ryczałt od przychodów ewidenc. a vat
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jacek wrote:
    > ryczałtowiec od zakupów odlicza vat naliczony a przeciez zazkupów nie
    > zalicza w koszty , przynajmniej do 30 11 2008 tak było aby odliczyć
    > vat zakup musiał być zaliczony w koszty lub w sr. trwały .

    Ale pewnie obowiązywał ten pokrętny przepis,
    że "obniżenia podatku należnego nie stosuje się do nabywanych towarów i
    usług
    jeżeli wydatki te nie mogłyby być zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym" -
    jakoś tak.

  • 3. Data: 2009-03-16 18:30:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, jacek wrote:

    > ryczałtowiec od zakupów odlicza vat naliczony a przeciez zazkupów nie zalicza
    > w koszty , przynajmniej do 30 11 2008 tak było aby odliczyć vat zakup musiał
    > być zaliczony w koszty lub w sr. trwały .

    Nie wiem czy czytasz co piszesz.
    Wg starych przepisów prawo do odliczenia VAT przysługiwało pod warunkiem,
    że zakup *mógłby* być zaliczony w KUP.
    Wcale nie było tam zapisu jakoby wymagało się aby *był* zaliczony.
    Fakt, że ryczałtowiec kosztów *nie odlicza* nie powoduje, że
    rozstrzygnięcie o tym czy *mógłby* lub *nie mógłby* być zaliczony
    w koszt ma miejce!
    Było bez znaczenia dla podatku dochodowego (u tego ryczałtowca),
    ale *miało* znaczenie (dla VAT).

    A teraz jest z grubsza jak z zasadą dotyczącą ST: podlega (w przypadku
    wartości początkowej ST amortyzacji, w przypadku VAT odliczeniu)
    na podstawie warunku "wykorzystywania".

    W przypadku kosztów (nie wynikających z amortyzacji ST) na dzień dobry
    musi być spełniony warunek *poniesienia* *w celu* (czyli literalnie rzecz
    biorąc, wydatek poniesiony w innym celu i dopiero później *przeznaczony*
    na DG kosztem być nie może - za wyjątkiem właśnie ST, gdzie ów fakt
    się nie liczy, i od zmiany przepisów również dla VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-03-17 06:17:16
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    OK to wszystko jest takie pokrętne , mam na myśli te wszystkie zmiany jakie
    co roku sie wprowadza , 90 % z nich nic nie wnosi , natomiast strasznie
    miesza powodująć , iż tak naprawdę to nic człowiek nie może być pewny , bo
    do każdej zmiany jest 100 nowych warunków, myśle , żę jest to robione albo
    specjalnie aby wprowadzać niepweność wsród księgowych . albo przez kompletny
    brak wiedzy u osob decydujących o zmianach

    jacek