  • 1. Data: 2009-03-15 20:03:21
    Temat: Paragon dzien przed wysylka
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Z roznych wzgledow wygodniej mi nabijac paragon, przygotowac wysylke, ale
    dzien poniej ja wyslac. Czy takie dzialanie jest dopuszczalne? Paragon wtedy
    nie jest drukowany w dniu wydania, tylko dzien wczesniej. Czy US jakos
    sprawdza kiedy byl faktycznie wyslany towar? Niby jak?

    MarkX

  • 2. Data: 2009-03-16 08:37:34
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-03-2009 o 21:03:21 MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie jest drukowany w dniu wydania, tylko dzien wczesniej. Czy US jakos
    > sprawdza kiedy byl faktycznie wyslany towar? Niby jak?

    Jak dla mnie to faktura/paragon nie powinny nawet iść
    z towarem bo to oznacza że zostały wystawione przed
    wydaniem towaru, a więc dokumentują nieistniejącą transakcję.

    Ale jakoś w praktyce takie cuda się zdarzają i nikomu włos
    z głoiwy nie spada że nie wiem czy jest sens się przejmować
    na zapas.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-03-16 09:40:12
    Od: "MarkX" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > z towarem bo to oznacza że zostały wystawione przed
    > wydaniem towaru, a więc dokumentują nieistniejącą transakcję.

    Ze co? Wysylka = wydanie towaru. To wiem na 100%. Paragon drukujemy w dniu
    wydania towaru.
    Przyklad 1.
    Kasa na koncie 10. Wysylka 12 i w ten dzien drukuje sie paragon.
    Przyklad 2.
    Zakup 10, klient chce pobranie. Wysylam 12 i w ten dzien drukuje paragon.

    O ile wiem tak jest prawidlowo.

    Ponawiam.
    Pytanie czy moge go druknac dzien wczesniej? Jak niby urzad mialby to
    sprawdzac? Chyba nie mam obowiazku trzymac swistkow z poczty?

    MarkX

  • 4. Data: 2009-03-16 10:43:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, MarkX wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ze co? Wysylka = wydanie towaru. To wiem na 100%.

    Zgoda.

    > Paragon drukujemy w dniu wydania towaru.

    ...po wysyłce? :P
    Zauważ: przepis nie reguluje "w dniu", tylko kolejność zdarzeń
    (najpierw sprzedaż, później dowód który ją dokumentuje).

    > O ile wiem tak jest prawidlowo.

    Niestety *formalnie* nie.
    Z jednej strony działa "nieczepianie się" USów, które nie chcą
    widzieć nielogiczności przepisu (i dobrze), z drugiej problem
    dowodowy - trzeba udowodnić (jednak) fakt zapakowania
    paragonu razem z towarem *przed* wysyłką.
    Teoretycznie jak *po* wysłaniu zostanie ekspresem wystawiony
    paragon i przewoźnik się zgodzi aby ten paragon dołączyć do
    przesyłki to będzie "prawidłowo" :)

    Opisywany w prasie przypadek "czepiania się" dotyczył stanu
    w którym urzędnik miał czarno na białym minuty zdarzeń
    (bo na dowodzie wydania i na f-rze był wydruk czasu).
    Ale USy nie czepiają się nie dlatego że nie powinny, lecz
    najwyraźniej dlatego że nie chcą.
    A ustawodawca powinien oberwać za takie prawo :]

    > Ponawiam.
    > Pytanie czy moge go druknac dzien wczesniej? Jak niby urzad mialby to
    > sprawdzac?

    To są dwa odrębne, dotyczące różnej tematyki pytania :>
    "Nie wolno" a "nie da się udowodnić" mają ze sobą nikły związek.
    Inny taki przykład z "praktyki DG": tzw. podmiana faktur (jak
    się okaże, że coś na f-rze jest nieprawidłowo) zamiast
    wystawienia korekty.
    Nie wolno. Nie wolno i już.
    A co zrobisz jak ktoś (jednak) podmieni (niszcząc pierwowzór)?
    ;)

    > Chyba nie mam obowiazku trzymac swistkow z poczty?

    Nie, ale poczta ma.
    I rzadkie przypadki kiedy USowi chciało się iść sprawdzić na poczcie
    kiedy była przesyłka (ale w celu przeciwnym - udowodnienia, że
    podatnik nie maił *jeszcze* prawa odliczenia od f-ry której nie
    otrzymał) były wspominane na grupie (fakt, dawno temu).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-03-16 11:09:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 16 marzec 2009 11:43
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0903161133050.3192@quad>):

    > ...po wysyłce? :P
    > Zauważ: przepis nie reguluje "w dniu", tylko kolejność zdarzeń
    > (najpierw sprzedaż, później dowód który ją dokumentuje).

    To lata temu wyszydzał Wajs w kontekście banków i wypłat. Klient stoi pod
    okienkiem, bankier daje mu do podpisania kwitek i dopiero potem kasę
    wypłaca. Więc jak klient umrze na zawał pod okienkiem, to bankier ma
    podpisane, że wypłacił. A nawet jak klient nie umrze, to można se
    wyobrazić, że bankier ma podpis i mówi ,,przecież wydałem''. Z drugiej
    strony podpisanie PO wydaniu kasy nie przejdzie, bo bankier nie chce, żeby
    klient uciekł z kasą.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 6. Data: 2009-03-16 11:21:44
    Od: "MarkX" <j...@o...pl>

    > ...po wysyłce? :P

    Gdzie napisalem po wysylce? Wydaje towar = drukuje paragon, pakuje i ide na
    poczte.

    > Zauważ: przepis nie reguluje "w dniu", tylko kolejność zdarzeń
    > (najpierw sprzedaż, później dowód który ją dokumentuje).

    A wiec robiac to tak.
    Sprzedaz 10, paragon 11, wysylka 12 chyba ta kolejnosc zachowuje?

    > Teoretycznie jak *po* wysłaniu zostanie ekspresem wystawiony
    > paragon i przewoźnik się zgodzi aby ten paragon dołączyć do
    > przesyłki to będzie "prawidłowo" :)

    Ja nie chce drukowac paragonu po wysylce. Ponawiam.
    Chce przygotowac paczki dzien wczesniej (nabicie na kase, pakowanie,
    adresowanie), tak zeby na nasterpny dzien rano jak sie obudze wziasc
    przesylki pod pache i na poczte. Nie usmiecha mi sie robic tego o 6 rano,
    kiedy mam 100 innych rzeczy do zrobienia.

    Mozna? Nie mozna? Krotka piłka.

    MarkX

  • 7. Data: 2009-03-16 11:45:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:

> [...]

    Gotfrydowi chodziło o to, że zgodnie z obowiązującymi przepisami wydanie
    towaru == wysłanie towaru.

    I dopiero *później* powinieneś wydrukować paragon.

    A że to bez sensu?
    No cóż, pretensje o debilne przepisy należy kierować na Wiejską.

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-03-16 11:59:13
    Od: "MIX-NET" <...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A że to bez sensu?
    > No cóż, pretensje o debilne przepisy należy kierować na Wiejską.

    Kapuje. W kazdym razie ogolnie przyjeta zasada, to drukowanie paragonu w
    dniu
    wydania (czyli wysylki). I tego jak rozumiem nikt sie nie czepia.

    A zapakowanie paczki dzien przed wysylka? Beda sie czepiac?
    OK OK pytanie retoryczne :)

    W kazdym razie tak czy owak oba przypadki sa nieprawidlowe, wiec dowalic i
    tak sie moga :) Chcialo by sie skomentowac w jeden sposob. POJEBANE TO
    MAKSYMALNIE.

    MarkX

  • 9. Data: 2009-03-16 11:59:45
    Od: "MarkX" <k...@o...pl>

> [...]

    > A że to bez sensu?
    > No cóż, pretensje o debilne przepisy należy kierować na Wiejską.

    Kapuje. W kazdym razie ogolnie przyjeta zasada, to dodawanie paragonu w dniu

  • 10. Data: 2009-03-16 12:02:35
    Od: "MarkX" <k...@o...pl>

    Użytkownik "MarkX" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kapuje. W kazdym razie ogolnie przyjeta zasada, to dodawanie paragonu w
    > dniu
    > wydania (czyli wysylki). I tego jak rozumiem nikt sie nie czepia.

    Mialo byc.
    W kazdym razie ogolnie przyjeta zasada, to drukowanie paragonu i dodawanie
    go do wysylki.

    MarkX