  • 1. Data: 2009-03-16 13:27:16
    Temat: opoznienie w oplatach zus
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Termin 10 marca.
    Jutro robie przelew.
    215,35 - ub zdrowotne
    113,96 - pozostale ub.
    czyli razem 329,31

    Jestem dobrowolnie ub. jezeli chodzi o chorobowe

    Pytania takie
    1.Ile mam doliczyc (czy osobny przelew?) odsetek
    2.rozumiem ze chorobowe po szlo sie .. i teraz mam sie ponownie
    rejestrowac, zostalem automatycznie wyrejestrowany czy jak to wyglada?
    Przywrocenia terminu nie chce bo nie wydaje mi sie bym korzystal z tego
    ub. w przyszlosci.
    3. Drugi raz skladalem zus dra (pierwszy miesiac mialem niepelny), czy juz
    ni emusze skladac trzeci i kolejny raz? (biorac pod uwage powyzsze)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-16 14:07:49
    Temat: Re: opoznienie w oplatach zus
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 16 mar 2009 w liście [news:gplk43$4b8$1@inews.gazeta.pl] Kotlet
    mielony [w...@d...mnie] napisał(a):

    > 2.rozumiem ze chorobowe po szlo sie .. i teraz mam sie ponownie
    > rejestrowac, zostalem automatycznie wyrejestrowany czy jak to
    > wyglada?

    Nic z automatu. Musisz się wyrejestrować z chorobowego i ponownie
    zarejestrować bez chorobowego. Czyli lepiej spróbować najpierw napisać
    pismo o przywrócenie terminu chorobowego.

    > Przywrocenia terminu nie chce bo nie wydaje mi sie bym
    > korzystal z tego ub. w przyszlosci.

    Też tak kiedyś myślałem, ale opłacałem. W grudniu miałem wypadek i
    dostałem prawie dwa tysiące z chorobowego (niecałe dwa miesiące na
    zwolnieniu).

    Pismo z prośbą o przywrócenie chorobowego nic nie kosztuje. Mnie
    przywrócili dwa razy. Idziesz do ZUS-u, wypełniasz gotowy blankiet,
    podajesz jakiś powód spóźnienia z zapłaceniem składki (np. małe
    doświadczenie w prowadzeniu działalności :) i być może się zgodzą na
    przywrócenie terminu. Wtedy jest wszystko OK z chorobowym do czasu
    następnego spóźnienia.

    > 3. Drugi raz skladalem zus dra (pierwszy miesiac mialem niepelny),
    > czy juz ni emusze skladac trzeci i kolejny raz? (biorac pod uwage
    > powyzsze)

    W moim ZUS-ie już byś nie musiał. Ale lepiej zadzwoń i zapytaj w swoim.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/