    From: Agata <a...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: s.c. a rozne ZUSy wlascicieli
    Date: Sun, 12 May 2002 23:42:11 +0200

    Witam

    Moja spolka cywilna ma czterech wspolwlascicieli. Dwoch z nich placi
    pelny ZUS, a reszta - tylko zdrowotne. Czy platnikiem skladek ZUS moze
    byc spolka? I czy moze te skladki wrzucac w koszty?

    Moja (byla) ksiegowa nie zgadzala sie z takim podejsciem - zdaje sie, ze
    powodem byla wlasnie rozna kwota skladek wlascicieli. Czy miala po temu
    jakies podstawy prawne?
    Przyznam, ze nie chce mi sie robic wszystkich ZUSow oddzielnie (w tej
    chwili kazdy z wlascicieli jest platnikiem swoich skladek).

    Pytanie 2: od kiedy nalezy odprowadzac skladke zdrowotna od kazdej
    prowadzonej DG?

    pzdr
    --
    Agata