  • 1. Data: 2005-07-10 11:35:08
    Temat: sam. osob- sr trwaly - jak ksiegowac czesci i naprawy ?
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Witam
    jest sobie samochodzik osobowy jako srodek trwaly i pytani ejak
    ksiegowac koszty:
    - za naprawy i czesci czy jak za inne uslugi netto w ksiazke i vat
    odliczam czy nie moge odliczac VAT u ?
    i wtedy mam ksiegowac cala kwote brutto w koszty ?

    rafal

    ps czy faktury za paliwo moge bez ograniczen ilosicowych wrzucac w
    koszty ?? ( cala kwota brutto w koszty)

    ps.2 czy musze jakos ( jak ??? INsert rachmistrz ) ewidencjowac VAt z
    paliwa ktory idzie w koszty na deklarcje VAT ??

    rafal

  • 2. Data: 2005-07-10 11:55:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Uzytkownik "rafal" <r...@n...com.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > koszty:
    > - za naprawy i czesci czy jak za inne uslugi netto w ksiazke i vat

    Mozesz odliczac.

    > i wtedy mam ksiegowac cala kwote brutto w koszty ?

    Cala kwote netto.

    > rafal
    >
    > ps czy faktury za paliwo moge bez ograniczen ilosicowych wrzucac w koszty
    > ?? ( cala kwota brutto w koszty)

    Tak.
    Oczywiscie nie powinien jezdzic w celach innych niz sluzbowe, a jak jezdzi
    to koszty tych jazd nie powinny byc ujete w KUP.