  • 1. Data: 2008-03-03 16:49:14
    Temat: samochod
    Od: "Paweł K" <k...@...apa.com.pl>

    Witam,
    prosze o info na jakich warunkach mozna przeniesc samochod od osoby
    prywatnej na dzialalnosc gospodarcza w sytuacji gdy jest to dzialalnosc
    jednoosobowa (tzn ja jako osoba prywatna chce przeniesc sampochod do siebie
    jako firmy jednoosobowej)

  • 2. Data: 2008-03-03 17:44:55
    Temat: Re: samochod
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 3 Mar, 17:49, "Pawe? K" <k...@...apa.com.pl> wrote:
> [...]
    > jednoosobowa (tzn ja jako osoba prywatna chce przeniesc sampochod do siebie

    rozumiem że chcesz wpisać samochód w środki trwałe działalności
    gospodarczej ?

    jeśli jest to samochód osobowy to nie mam możliwości wpisania ceny
    tego samochodu w koszty, ale możesz
    wpisać go w środki trwałe i wszystkie poniesione koszty jego
    eksploatacji wpisywać w firmę

    jeśli jest to samochód ciężarowy ( musi mięć taką adnotację w dowodzie
    rejestracyjnym) to masz możliwość wpisania w koszty od razu 100% jego
    ceny do kosztów prowadzonej działalności, można to zrobić np. przez
    zaprzyjaźniony komis samochodowy. Jednego dnia się wstawia samochód,
    drugiego kupuje go np. żona i dostaje na niego fakturę MP ( 0% VAT) i
    tą wielkość jaka jest na umowie można wpisać w koszty DG.
    Z mojego doświadczenia jest tak że jeżeli wpisuje się samochody
    poniżej 25 tyś złoty to urząd skarbowy nie sprawdza faktury, choć raz
    zdarzyło mi się że przez okno pokazywałem urzędniczce że to na prawdę
    jest samochód ciężarowy a nie tico z kratką

  • 3. Data: 2008-03-03 17:59:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w
    sd.googlegroups.com>:

    > rozumiem że chcesz wpisać samochód w środki trwałe działalności
    > gospodarczej ?

    Chce przenieść, a pojazd pewnie ciężki jest...

    > jeśli jest to samochód osobowy to nie mam możliwości wpisania ceny
    > tego samochodu w koszty,

    A ja mam -- to zależy od wartości, planowanego okresu użytkowania...

    > jeśli jest to samochód ciężarowy ( musi mięć taką adnotację w dowodzie
    > rejestracyjnym)

    Aha...

> [...]
    > zaprzyjaźniony komis samochodowy. Jednego dnia się wstawia samochód,
    > drugiego kupuje go np. żona i dostaje na niego fakturę MP ( 0% VAT) i

    Ale dlaczego MP a nie np. RR?

    > tą wielkość jaka jest na umowie można wpisać w koszty DG.

    To fakturę, czy umowę

> [...]
    > zdarzyło mi się że przez okno pokazywałem urzędniczce że to na prawdę
    > jest samochód ciężarowy a nie tico z kratką

    I jak długo używasz(łeś) tego wpisanego w koszty pojazdu ciężarowego
    kupionego za 25 000PLN

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-03-03 18:00:42
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > tego samochodu w koszty, ale możesz
    > wpisać go w środki trwałe i wszystkie poniesione koszty jego

    Ba, mozesz ten samochód amortyzowac. Czyli "wrzucać w koszty", ale po
    kawałku.

> [...]
    > drugiego kupuje go np. żona i dostaje na niego fakturę MP ( 0% VAT) i
    > tą wielkość jaka jest na umowie można wpisać w koszty DG.

    ???

  • 5. Data: 2008-03-03 18:35:48
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 3 Mar, 18:59, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > A ja mam -- to zależy od wartości, planowanego okresu użytkowania...

    jestem ciekaw jak to zrobiłeś

    > Aha...

    coś więcej ?

    > To fakturę, czy umowę

    na fakturze oczywiście się przejęzyczyłem

    > I jak długo używasz(łeś) tego wpisanego w koszty pojazdu ciężarowego
    > kupionego za 25 000PLN

    pierwszy samochód używam od 2 lat i wpisałem w koszty coś koło 30 tyś
    ze wszystkimi naprawami
    a drugi jakiś rok i na razie kosztów zrobiłem na 20 tyś

  • 6. Data: 2008-03-03 18:39:02
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 3 Mar, 19:00, <s...@a...pl> wrote:

    > Ba, mozesz ten samochód amortyzowac. Czyli "wrzucaă w koszty", ale po
    > kawaůku.

    po kawałku tylko wtedy kiedy jest to samochód osobowy

    bo jeśli jest ciężarowy to może wrzucić w koszty 100 % jego wartości
    plus VAT
    o ile on będzie

  • 7. Data: 2008-03-03 20:07:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w
    c.googlegroups.com>:

    > jestem ciekaw jak to zrobiłeś

    Zgodnie z przepisami ;P

    > pierwszy samochód używam od 2 lat i wpisałem w koszty coś koło 30 tyś
    > ze wszystkimi naprawami

    Mam rozumieć, że chcesz tu piękny wykład o pomocy de minimis uskutecznić?

    > a drugi jakiś rok i na razie kosztów zrobiłem na 20 tyś

    Koszty zrobione przez rok, a koszt jednorazowy (bo o takim pisałeś...) --
    widzisz różnice?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-03-03 20:44:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotrliwszic wrote:

    > po kawałku tylko wtedy kiedy jest to samochód osobowy
    >
    > bo jeśli jest ciężarowy to może wrzucić w koszty 100 % jego wartości
    > plus VAT
    > o ile on będzie

    A Twoje rozliczenia z fiskusem, to kto prowadzi? :-)

  • 9. Data: 2008-03-03 23:33:35
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Koszty zrobione przez rok, a koszt jednorazowy (bo o takim pisałeś...) --
    > widzisz różnice?

    doskonale widzę i mówię właśnie o tym że można zrobić koszt
    jednorazowy kupując samochód
    ciężarowy i wpisując jego 100% wartości plus Vat to kosztów firmy a
    potem koszty utrzymania samochodu
    czy naprawy można także wpisywać w koszty

  • 10. Data: 2008-03-03 23:43:01
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > A Twoje rozliczenia z fiskusem, to kto prowadzi? :-)

    a z którym punktem się nie zgadzasz
    bo jeśli przez 5 lat firmy nikt z US się nie przyczepił a samochody są
    od paru lat
    w firmie i mimo kontroli niczego nie musiałem prostować

    "Na podstawie art. 22k ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z
    późn. zm.; dalej ustawa o PIT) mali podatnicy mogą dokonywać
    jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków
    trwałych zaliczonych do grupy 3-8 klasyfikacji, z wyłączeniem
    samochodów osobowych, w roku podatkowym, w którym środki te zostały
    wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, do wysokości nie przekraczającej w roku
    podatkowym równowartości kwoty 50 tys. euro łącznej wartości tych
    odpisów amortyzacyjnych." - podaje "Gazeta Prawna".

    wystarczy spytać googla :

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jednorazowy-odpis-am
    ortyzacyjny-dla-malych-podatnikow-1589596.html

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16042436,jednora
    zowy-odpis-amortyzacyjny-dla-malych-podatnikow.html

    http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/amortyzacja/
    54939:

    Jeżeli zakupiony samochód został wprowadzony do ewidencji środków
    trwałych po 1 stycznia 2007 r., wówczas podatnik może skorzystać z
    jednorazowego odpisu amortyzacyjnego według nowych zasad.

    Jednorazowa amortyzacja nie dotyczy samochodów osobowych.

    Łączna wysokość jednorazowych odpisów amortyzacyjnych w roku
    podatkowym nie może przekroczyć równowartości 50 000 euro. W 2007 r.
    jest to kwota 199 000 zł, przeliczona według średniego kursu NBP
    ogłaszanego na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku
    podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.