    From: piotrliwszic <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod
    Date: Mon, 3 Mar 2008 09:44:55 -0800 (PST)

    On 3 Mar, 17:49, "Pawe? K" <k...@...apa.com.pl> wrote:
    > Witam,
    > prosze o info na jakich warunkach mozna przeniesc samochod od osoby
    > prywatnej na dzialalnosc gospodarcza w sytuacji gdy jest to dzialalnosc
    > jednoosobowa (tzn ja jako osoba prywatna chce przeniesc sampochod do siebie
    > jako firmy jednoosobowej)

    rozumiem że chcesz wpisać samochód w środki trwałe działalności
    gospodarczej ?

    jeśli jest to samochód osobowy to nie mam możliwości wpisania ceny
    tego samochodu w koszty, ale możesz
    wpisać go w środki trwałe i wszystkie poniesione koszty jego
    eksploatacji wpisywać w firmę

    jeśli jest to samochód ciężarowy ( musi mięć taką adnotację w dowodzie
    rejestracyjnym) to masz możliwość wpisania w koszty od razu 100% jego
    ceny do kosztów prowadzonej działalności, można to zrobić np. przez
    zaprzyjaźniony komis samochodowy. Jednego dnia się wstawia samochód,
    drugiego kupuje go np. żona i dostaje na niego fakturę MP ( 0% VAT) i
    tą wielkość jaka jest na umowie można wpisać w koszty DG.
    Z mojego doświadczenia jest tak że jeżeli wpisuje się samochody
    poniżej 25 tyś złoty to urząd skarbowy nie sprawdza faktury, choć raz
    zdarzyło mi się że przez okno pokazywałem urzędniczce że to na prawdę
    jest samochód ciężarowy a nie tico z kratką