  • 1. Data: 2006-03-03 11:10:12
    Temat: samochod osobowy na firme
    Od: "Henryk Konczyło" <t...@o...pl>

    Witam!
    Planuje zakup samochodu dla potrzeb firmy
    Bedzie to samochod osobowy za okolo 5000zl
    1. Czy bede mogl go zaliczyc do kosztow a jesli tak to czy musze
    zarejestrowac na siebie czy na firme?
    2. Czy wystarczy w tej sytuacji umowa kupna-sprzedazy (nie bede mial
    rachunku)
    3. Czy mozna zaliczac w koszty sprawy typu OC, przerejestrowanie itp.?
    4. Czy mozna bedzie zaliczyc w koszty wydatki na paliwo?

    Prowadze KPiR, nie jestem na VATowcem, podatek liniowy

  • 2. Data: 2006-03-03 12:10:00
    Temat: Re: samochod osobowy na firme
    Od: <u...@n...pl>

    Użytkownik "Henryk Konczyło" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Planuje zakup samochodu dla potrzeb firmy

    Jeśli firma to ty (DG) to samochód będzie na ciebie imiennie.

    > Bedzie to samochod osobowy za okolo 5000zl
    > 1. Czy bede mogl go zaliczyc do kosztow a jesli tak to czy musze

    Nie

    > zarejestrowac na siebie czy na firme?

    wyżej

    > 2. Czy wystarczy w tej sytuacji umowa kupna-sprzedazy (nie bede mial
    > rachunku)

    Tak

    > 3. Czy mozna zaliczac w koszty sprawy typu OC, przerejestrowanie itp.?

    Tak

    > 4. Czy mozna bedzie zaliczyc w koszty wydatki na paliwo?

    W koszty tak

    --
    Hanna Kackiewicz tel.: 022 621 6036
    Uni-Fin sp. z o.o. 00-950 Warszawa ul. Nowogrodzka 50

  • 3. Data: 2006-03-03 12:26:35
    Od: "Henryk Konczyło" <t...@o...pl>

    Czy dobrze wnioskuje, ze jesli jestem osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc
    gospodarcza to rejestruje samochod na siebie tak?

    Czy musze prowadzic księgę pojazdu czy jakos tak?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-03 12:30:06
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

> [...]
    > gospodarcza to rejestruje samochod na siebie tak?

    tak

    > Czy musze prowadzic księgę pojazdu czy jakos tak?

    ewidencje przebiegu pojazdu

    joan

  • 5. Data: 2006-03-04 09:53:28
    Od: "jst" <j...@W...wp.pl>

    Henryk Kończyło napisał:

[...]

    Samochód możesz zaliczyć w całości w koszt uzyskania przychodu jesli
    sprzedasz go do 12 miesiecy od momentu zakupu. Nie amortyzuje sie go wtedy
    tylko wprowadza do ewidencji wyposażenia. Dostałes w tej częsci niewłaściwą
    odpowiedź .

    pzdr
    j.

    P.s. jak zadałeś sensowne pytanie do nie usuwaj tego z serwera

  • 6. Data: 2006-03-04 10:12:46
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Samochód możesz zaliczyć w całości w koszt uzyskania przychodu jesli
    > sprzedasz go do 12 miesiecy od momentu zakupu. Nie amortyzuje sie go
    wtedy
    > tylko wprowadza do ewidencji wyposażenia.

    A jesli bedziesz go mial dluzej niz rok, to rowniez idzie w koszty, tyle ze
    jako raty amortyzacyjne. W tej cenie to pewnie uzywany samochod, wiec mozna
    zastosowac przyspieszona amortyzacje.
    Pozdrawiam,
    joan

  • 7. Data: 2006-03-07 15:59:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Mar 2006, Joan wrote:

    > A jesli bedziesz go mial dluzej niz rok, to rowniez idzie w koszty, tyle ze
    > jako raty amortyzacyjne.

    IMHO powinien wyraźnie wyjaśnić co rozumie przez "zaliczyć w koszt" - czy
    jest świadom o co pytał, czy nie wie co to amortyzacja :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-03-10 09:36:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Mar 2006 u...@n...pl wrote:

    > Użytkownik "Henryk Konczyło" <t...@o...pl> napisał
    >
    > Tak

    Ja tam zawsze jestem przeciw.
    *UMOWA* IMO dokumentem księgowym nie jest. Ona stanowi że CHCĄ
    zawrzeć transakcję, a nie że jej dokonali :]

    Podkreślę wyraźnie - że tak jak na fakturze umieszcza się często
    różne różności które do f-ry nic nie mają (przykładowo "towar
    odebrałem" czyli dowód wydania, "zapłatę przyjęto gotówką"
    czyli kwit kasowy tudzież "udziela się 24 miesięcznej gwarancji")
    tak i na umowie można różności spotkać.
    Tylko *z umową* to one niekoniecznie wiele mają wspólnego (poza
    tym że dotyczą tego samego przedmiotu :)), to są prawnie patrząc
    osobne dokumenty i nazywanie tego "papiera" tylko umową jest
    hm... co najmniej mało ścisłe.
    Dlatego protestuję - umowa (w rozumieniu słowa "umowa" wynikającym
    z Kodeksu Cywilnego, a nie głębokiego czyjegoś przekonania)
    często nie nadaje się na dowód księgowy.
    Nie spełnia podstawowego wymogu - bycia dowodem *zajścia* transakcji!

    Skłonny jestem się zgodzić że dowód zapłaty albo dowód wydania
    kupionej rzeczy wraz z umową kwalifikują się na dowód księgowy,
    ale właśnie w tej kolejności - pokwitowanie jest tą "ważniejszą"
    częścią. Umowa jest dodatkiem który wyjaśnia za co "kwit".

    I jakoś nie widzę powodu żeby nie było rachunku. Tak po prostu,
    zwykłego rachunku, taki jak wystawia się sprzedając stary komputer.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)