  • 11. Data: 2004-02-02 15:51:08
    Temat: Re: samochod ryczalt vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, d8b wrote:

    >+ > Skoro jesteś Vatowcem to *musisz* naliczać Vat od sprzedaży.
    >+
    >+ Nie zrozumiales mnie.
    >+ Naliczam VAT przy kazdej sprzedazy, tylko do tej pory nie sprzedawalem NIC,
    >+ co jest poza rodzajem dzialalnosci firmy.

    A ty nie zrozumiałeś Mieczysława: powinieneś *literalnie* potraktować
    to co napisał, przepisy VAT *odrębnie* "patrzą" na wszystkie zdarzenia
    gospodarcze: z p. widzenia VAT "coś" co jest ST jest równie dobrze
    "towarem" jak "towar handlowy w rozumieniu podatku dochodowego".
    Owszem, są przepisy szczególne VAT dot. ST (i wtedy jak trzeba to
    je się stosuje), ale *normalnie* - samochód to jest towar (a nie
    usługa, prawo majątkowe czy coś podobnego :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-02-02 15:53:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Feb 2004, d8b wrote:
    [...komuś...]
    >+ > Na samochód także, skoro jest środkiem trwałym.
    >+
    >+ A mi sie wydawalo, ze moge wystawiac faktury zwiazane JEDYNIE z profilem
    >+ dzialalnosci.

    Powoli. Jeśli ów samochód NIE BYŁ "związany z profilem", to jakim
    prawem figurował w ST i (pośrednio) w kosztach ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (ciekaw czy słownik do poz. "związane" będzie w użyciu :))