  • 1. Data: 2012-06-12 11:17:34
    Temat: samochody z kratką a VAT 2012
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Czy możecie podpowiedzieć, jaki jest stan prawny na dzień dzisiejszy i
    czy coś wiadomo o zmianach w stosunku do samochodów z tzw. kratką.
    Nie chodzi o auto ciężarowe, tj. posiadające dłuższą przestrzeń
    bagażową od osobowej, tylko auto typu kombi (5 os.), czy mini van (5
    os.) z kratką.

    Czy na dzień dzisiejszy można odpisywać VAT od zakupu i paliwa w takim
    aucie?
    Czy sytuacja już zmieniła się i nie ma takiej możliwości - jedynie zakup
    auta typowo ciężarowego?

  • 2. Data: 2012-06-12 11:52:35
    Temat: Re: samochody z kratką a VAT 2012
    Od: Przemysław Backiel <p...@b...NIE.com.pl>

    W dniu 2012-06-12 11:17, RD pisze:
> [...]
    > od osobowej, tylko auto typu kombi (5 os.), czy mini van (5 os.) z kratką.
    >
    > Czy na dzień dzisiejszy można odpisywać VAT od zakupu i paliwa w takim
    na dzisiaj nie można
    > Czy sytuacja już zmieniła się i nie ma takiej możliwości - jedynie zakup
    > auta typowo ciężarowego?
    na dzisiaj nie ma innej opcji

    ja czekam, co bedzie od stycznia bo "zamrozenie" kratki trwa do konca roku.

    --
    icek

  • 3. Data: 2012-06-12 12:36:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Backiel wrote:

    > ja czekam, co bedzie od stycznia bo "zamrozenie" kratki trwa do konca
    > roku.

    Wprawdzie jest mi wszystko jedno, bo właśnie sprzedaję swojego kratkowoza,
    ale chciałbym wiedzieć o jakich spodziewanych "odmrożeniach" myślisz?

  • 4. Data: 2012-06-12 19:07:18
    Temat: Re: Re: samochody z kratką a VAT 2012
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, cef wrote:

    > Wprawdzie jest mi wszystko jedno, bo właśnie sprzedaję swojego kratkowoza,
    > ale chciałbym wiedzieć o jakich spodziewanych "odmrożeniach" myślisz?

    Polski rzad dokonał rzeczy dosc trudnej - o ile relatywnie łatwo uzyskać
    wyjatki od dyrektyw przy przystępowaniu do UE, poprzedni rzad (Donalda
    Tuska) wynegocjował "cofnięcie" zasad dotyczacych VAT.
    Co do zasady nie wolno wprowadzać nowych ograniczeń w odliczaniu,
    a czyms takim była zmiana zasad okrelajacych nowe prawa do odliczania,
    i to dwa jak nie trzy razy.
    Ale takie wyjatki sa również (co do zasady) okresowe - rzad, który
    wnioskował o wyjatek, powinien "cos z tym zrobić" do upływu przyznanego
    okresu.

    Pewnie metoda wprowadzania zmian w VAT (proponuję zajrzeć do archiwum,
    na trzy dni przed wejsciem Polski do UE nie były jeszcze ujawnione
    rozporzadzenia np. nt. wystawiania faktur) tudzież budowy autostrady
    A2 dowiemy się 30.XII.2012, że od 1.I.2013 w zamian odliczania VAT
    jest jakas pułapka w dochodowym (albo cos w tym stylu).
    Chyba że rzad wynegocjuje "przedłużenie".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-06-13 09:34:49
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > ja czekam, co bedzie od stycznia bo "zamrozenie" kratki trwa do konca roku.

    Na razie wydłużyli do końca 2013. Jak znam życie nie będzie to ostatnia
    zmiana terminu.

    Adam