    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 12 Jun 2012 19:07:18 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: samochody z kratką a VAT 2012

    On Tue, 12 Jun 2012, cef wrote:

    > Wprawdzie jest mi wszystko jedno, bo właśnie sprzedaję swojego kratkowoza,
    > ale chciałbym wiedzieć o jakich spodziewanych "odmrożeniach" myślisz?

    Polski rzad dokonał rzeczy dosc trudnej - o ile relatywnie łatwo uzyskać
    wyjatki od dyrektyw przy przystępowaniu do UE, poprzedni rzad (Donalda
    Tuska) wynegocjował "cofnięcie" zasad dotyczacych VAT.
    Co do zasady nie wolno wprowadzać nowych ograniczeń w odliczaniu,
    a czyms takim była zmiana zasad okrelajacych nowe prawa do odliczania,
    i to dwa jak nie trzy razy.
    Ale takie wyjatki sa również (co do zasady) okresowe - rzad, który
    wnioskował o wyjatek, powinien "cos z tym zrobić" do upływu przyznanego
    okresu.

    Pewnie metoda wprowadzania zmian w VAT (proponuję zajrzeć do archiwum,
    na trzy dni przed wejsciem Polski do UE nie były jeszcze ujawnione
    rozporzadzenia np. nt. wystawiania faktur) tudzież budowy autostrady
    A2 dowiemy się 30.XII.2012, że od 1.I.2013 w zamian odliczania VAT
    jest jakas pułapka w dochodowym (albo cos w tym stylu).
    Chyba że rzad wynegocjuje "przedłużenie".

    pzdr, Gotfryd