  • Date: Mon, 24 Jul 2006 23:15:50 +0200
    From: aleksandra <a...@g...USUN.TO.3d.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: skad mam wiedziec kiedy stane sie platnikiem vat?

    witam.
    Pytanie jak w temacie.
    Jestem osoba fizyczna zatrudniona na umowe o prace na pelen etat.
    Ponadto dorabiam umowami o dzielo. Czesc z tych umow jest z przekazaniem
    praw autorskich. "dzielo" polega w tym przypadku najczesciej na
    zrobieniu jakiejs grafiki, zdjecia, lub krotkich animacji.

    Skad mam wiedziec, w ktorym momencie stane sie platnikiem vat? I ktore z
    w/w umow licza sie do vatu? I czy do tych 10tys euro nalezy liczyc
    kwoty brutto czy netto w umow?

    W przypadku, gdy umowa zostala podpisana np. w styczniu, a dzielo
    przekazane i przyjete w lipcu, rachunek wystawiony i wynagrodzenie
    przelane tez w lipcu, to czy to sie liczy do vatu lipcowego?

    A co jezeli jest taka sytuacja, ze np. przekrocze te 10tys euro 31 lipca
    (bo takiego dnia otrzymalam wynagrodzenie), ale w czerwcu nie
    wiedzialam ze to nastapi w lipcu i nie zlozylam vat-r?

    I ostatnia kwestia - zalozmy ze prog 10tys euro zostanie przekroczony
    jednorazowo, a potem juz nie bedzie umow podchodzacych pod vat, albo
    nastepne beda dopiero w nowym roku, ale na laczna kwote
    nieprzekraczajaca 10tys euro. to co wtedy?

    I druga ostatnia kwestia - czy vat liczy sie tylko od tego co
    przekroczylo prog 10tys euro, czy moze jezeli bede miala 10 001 euro to
    od tej calej kwoty zaplace podatek vat?

    z gory dzieki za odpowiedzi i przepraszam za stopien skomplikowania
    mojej wypowiedzi :-)
    pozdrawiam,
    Aleksandra