  • 1. Data: 2002-02-23 19:58:54
    Temat: składka na FP
    Od: "Piotrek" <p...@k...net.pl>

    Mam krótkie pytanko:
    czy składkę na fundusz pracy oblicza się tylko od wypłat
    pracowników?
    jak mam jednego to na fundusz płacę miesięcznie 760*0,0245?
    za siebie jako pracodawcę nie? dobrze to robię?

  • 2. Data: 2002-02-24 00:25:23
    Temat: Re: składka na FP
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracowników?
    > jak mam jednego to na fundusz płacę miesięcznie 760*0,0245?
    > za siebie jako pracodawcę nie? dobrze to robię?

    zależy...
    czy płacisz za siebie społeczne, czy nie...
    jak płacisz społeczne, to płacisz też FP 2,45% od podstawy - teraz 30,10

    jak płacisz tylko zdrowotne za siebie, to FP nie płacisz (tzn tylko za
    pracowników...)

    TYLKO za pracowników płacisz FGŚP: 0.08% (nie 8%, a 0,08%) liczone tak jak
    FP
    od kwoty brutto z listy płac... btw tam chyba jest jakieś dolne
    ograniczenie - jak
    pracownik zarabia mniej niż minimalne wynagrodzenie (np jest na części
    etatu)
    to FGŚP chyba się za niego nie płaci, ale pewności nie mam

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-02-24 08:43:50
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
    jak
    > pracownik zarabia mniej niż minimalne wynagrodzenie (np jest na części
    > etatu)
    > to FGŚP chyba się za niego nie płaci, ale pewności nie mam

    Wydaje mi sie ze chodzi chyba tutaj jednak o Fundusz Pracy. Jezeli pracownik
    zarabia mniej niz 760 brutto to nie placimy za niego skladki. Natomiast FGŚP
    placimy bez wzgledu na jego zarobki.

    pozdrawiam Polus

  • 4. Data: 2002-02-24 13:17:00
    Od: "Piotrek" <p...@k...net.pl>

    Pracownik zarabia 760 zł brutto, wiec płacę za niego FP. Ja jako
    pracodawca opłacam ubezpieczenie społeczne - więc powinienem od
    tego naliczać sobie FP?
    A jeśli chodzi o FGŚP to od jednego pracownika muszę płacić? Nie
    jest tak, że dopiero od 5 pracowników?
    dzięki

  • 5. Data: 2002-02-24 20:14:29
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    Twoje opłaty powinny wygladac natsepujaco:

    Pracownik: 760*2,45% (FP)= 18,62zł
    760*0,08% (FGŚP)=0,61zł

    Ty jako osoba prowadzaca działalność płacisz na FP 1228,37*2,45%=30,10

    Razem ze wszytkimi skladkami powinno wyjsc cos takiego

    51- 579,20zl
    52- 131,68zl
    53- 49,33 zl

    Ja bynajmniej tak robie i dotychczas nikt mnie nie wyprowadzil z bledu.

    Jezeli chodzi o FGŚP to placi sie nawet za jednego pracownika ale jak widac
    sa to kwoty groszowe.

  • 6. Data: 2002-02-25 10:25:40
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Piotrek wrote:

    > Mam krótkie pytanko:
    > czy sk?adk? na fundusz pracy oblicza si? tylko od wyp?at
    > pracowników?
    > jak mam jednego to na fundusz p?ac? miesi?cznie 760*0,0245?
    > za siebie jako pracodawc? nie? dobrze to robi??

    Ja nie mam pracownikow i co miesiac place skladke na FP za siebie - nic
    nie slyszalam, aby skladka na FP dotyczyla tylko pracownikow.
    ---------
    Graszka

  • 7. Data: 2002-03-03 18:31:01
    Od: "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net>

    Użytkownik Piotrek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
    isał:a5ap4j$prk$...@n...tpi.pl...
    > Pracownik zarabia 760 zł brutto, wiec płacę za niego FP. Ja jako

    Za pracownika z takim wynagrodzeniem napewno placisz FP w wysokości 2,45%
    Za siebie jako prowadzacego dzialalnosc rowniez 2,45%
    FGSPrac w wysokości 0,08 % od brutta od kazdego pracownika, od siebie -nie.