  • 11. Data: 2004-01-10 20:58:23
    Temat: Re: za kratki
    Od: "Roman" <t...@p...fm>

    Często wpłacam na swoje konto firmowe pieniądze we celu zasilenia konta.
    Prowadzę DG ale nie mam wpływów na moje konto. Od stycznie tego roku Bank
    PKO BP pobiera 0,5% od wpłacanej kwoty za wpłatę własną. Można to ominąć
    wpłacając na swoje konto prywatne np. Ineligo bez opłaty i z Inteligo bez
    opłaty na konto firmowe. Ale nie wiem czy nie trafię za kratki. Czy ktoś już
    to przerabiał. Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2004-01-10 21:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, tlen wrote:
    [...]
    >+ Kwota to 50 zł , a to że jest to przestępstwem powiedziała Pani w Banku.

    ROTFL !!
    Podaj co za bank - dobrze byłoby wiedzieć.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-01-10 21:40:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, Roman wrote:

    >+ Często wpłacam na swoje konto firmowe pieniądze we celu zasilenia konta.

    Zrozum że "konto firmowe" to są *twoje* pieniądze.
    Konto musisz mieć dla niektórych operacji - wymaga się żeby to i owo
    "szło przez konto" i tyle (szczególnie "większe kwoty").
    Nie ma rozdzielenia "pieniędzy osobistych" i "pieniędzy firmowych"
    - możesz w swoją firmę inwestować (np. spadek dostaniesz i co z nim
    zrobisz ? ;)), możesz to co zarobić wziąć sobie "na życie" czy
    "na luksusy" - twoja sprawa. Ja bym raczej unikał płacenia z konta
    firmowego rzeczy "osobistych" (i luksusowych :)), raczej dla
    wygody i uniknięcia "głupich pytań".
    Ale w odróżnieniu od "majątku przeznaczonego do celów DG" (i którego
    przeznaczenie do celów osobistych wymaga manipulacji podatkowych)
    - to same pieniądze nie mają stempelka czy są "firmowe" czy
    "osobiste" ! (w odróżnieniu od np. kredytu - "na którym napisano"
    kto go wziął - i to też tylko IMHO, bo zdanie przeciwne też się
    zdarzają !).

> [...]
    >+ wpłacając na swoje konto prywatne np. Ineligo bez opłaty i z Inteligo bez

    I słusznie.

    >+ Ale nie wiem czy nie trafię za kratki.

    Pisałem - nie kpij.

    >+ Czy ktoś już to przerabiał.

    Oczywiście. Bywało że ładowałem przez miesiąc czy drugi w ZUS i podatki,
    bo faktury wystawione a kontrahenci usiłowali o nich zapomnieć ;) !

    I wKf: odpowiadaj pod cytatem !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-01-10 21:43:45
    Od: m...@t...pl (tlen)

    > To niech ci poda odpowiedni paragraf KK lub KKS
    >
    > Mieczysław

    Obawiam się iż pewnie by się jakiś znalazł.
    W końcu lobby bankowe może wszystko załatwić :(:(
    Przecież prawo nie jest tworzone dla szaraków.

    Michał

  • 15. Data: 2004-01-10 21:48:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <000201c3d7b1$b0066c20$0200a8c0@serwer>, tlen wrote:

    > Kwota to 50 zł , a to że jest to przestępstwem powiedziała Pani w Banku.

    A jakaś podstawa prawna?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 16. Data: 2004-01-10 21:50:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, January 10, 2004, 10:33:45 PM, you wrote:

    > ROTFL !!
    > Podaj co za bank - dobrze byłoby wiedzieć.

    Prawo bankowe nabrania używania rachunków osobistych dla DG. Tyle, że
    zapis ten miał sens (dla banków tylko!) w czasie, gdy oprocentowanie
    rachunków osobistych było wysokie i opłaty niskie. Obecnie
    oprocentowanie się wyrównało i jest znikomo małe. Na dokładkę odsetki
    na rachunkach osobistych podlegają opodatkowaniu. Martwy przepis.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2004-01-10 21:57:19
    Od: m...@t...pl (tlen)

    > ROTFL !!
    > Podaj co za bank - dobrze byłoby wiedzieć.

    Ten jeszcze nie sprywatyzowany :):)
    PKO BP S.A. O/Gdynia
    To jest taka podwójna mentalność , jakbym wpłacił do kasy ( teraz z
    prowizją ) to by było ok , a jak przelew z ROR-u to przestępstwo ( bo bez
    prowizji ).
    Miła skąd inąd Pani powiedziała , że to niezgodne z prawem bankowym ( ale
    może źle dosłyszałem taki byłem wkurzony).

    Michał

  • 18. Data: 2004-01-11 13:31:41
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Roman napisał:

> [...]
    > opłaty na konto firmowe. Ale nie wiem czy nie trafię za kratki. Czy ktoś już

    Możesz nawet wpłacać na swoje własne superkonto i z niego przelewać na
    konto firmowe. A na panią w banku odmawiającą wykonania takiego przelewu
    najlepsza jest pisemna reklamacja z żądaniem podstawy prawnej odmowy
    wykonania dyspozycji klienta. Jeśli uważają, że łamiesz prawo to niech
    prokuratora poinformują, ale dyspozycję mają wykonać. Ciekaw jestem czy
    jakbyś chciał przelać kumplowi 1000 zł tytułem "za działkę amfy" to też
    odmówią?

    pzdr

    Tomek

  • 19. Data: 2004-01-12 07:29:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik tlen napisał:

    > Witam
    > Ile można dostać za przelew z konta osobistego (własne) na konto firmowe
    > (własne) prowadząc działalność gospodarczą jako osoba fizyczna .(KPR)

    Prosze nie karmic trolla!!!
    Nie ma nic innego do roboty tylko międlić temat wymiędlony na .prawo
    wzdłuż i wszerz.
    Dostał wyczerpujące odpowiedzi. Całe mnóstwo wyczerpujących odpowiedzi.
    Teraz to już tylko onanizm.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 20. Data: 2004-01-12 15:42:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >+ Prawo bankowe nabrania używania rachunków osobistych dla DG.

    Nie mylić z zakazem wpłacania z kont osobistych na konta DG.
    Nie wolno zapłacić za transakcję gospodarczą ("zakup z hurtowni")
    z konta osobistego, z czego nie wynika że nie wolno przyjąć
    od klienta na albo zapłacić wynagrodzenia OF z konta firmowego !
    IMO :)

    pozdrowienia, Gotfryd