  • 1. Data: 2003-01-30 16:56:19
    Temat: składniki majątku w leasingu -> środki trwałe
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    czy wprowadzone do aktywów składniki majątku (styczeń 2002), będące
    przedmiotem leasingu należy amortyzować na koncie 240 czy 820 ?
    (innymi słowy w momenci ich wprowadzenia nie umorzoną część księgujemy
    na 240 czy 820 ?)
    spotykam się w literaturze z obydwoma sposobami ?
    Proszę pomóżcie...

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2003-01-30 17:18:08
    Temat: Re: składniki majątku w leasingu -> środki trwałe
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lipas napisał:
> [...]
    > na 240 czy 820 ?)
    > spotykam się w literaturze z obydwoma sposobami ?
    Co to jest u Ciebie 240 a co 820?
    Nie wiem czy zauwazyłeś, ale od ładnych paru lat nie ma obowiązkowych
    układów numeracji kont.
    240 to może byc dowolny rozrachunek, 820 dowolny kapitał lub fundusz...

    A może byc tez coś całkiem innego, bo numeracja grup też nie jest
    ujednolicona.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-30 18:32:29
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 30 stycznia 2003 (18:18:08) można przeczytać:
    M> Co to jest u Ciebie 240 a co 820?
    M> Nie wiem czy zauwazyłeś, ale od ładnych paru lat nie ma obowiązkowych
    M> układów numeracji kont.
    M> 240 to może byc dowolny rozrachunek, 820 dowolny kapitał lub fundusz...

    w skrócie 240 - zobowiązania
    820 niepodzielony wynik finansowy z lat ubiegłych

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 4. Data: 2003-01-30 18:39:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lipas napisał:
    > Witaj Maddy,
    >
    > W Twoim liście datowanym 30 stycznia 2003 (18:18:08) można przeczytać:

    > w skrócie 240 - zobowiązania
    > 820 niepodzielony wynik finansowy z lat ubiegłych

    Ty jestes leasingodawca czy leasingobiorcą?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-30 18:50:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

> [...]

    Ok... juz wiem.. leasing finansowy. Wyleciało mi z głowy.

    Moim zdaniem 240. Nie widze powodu aby uznawac je za niepodzielony wynik
    finansowy lat poprzednich. Zwłaszcza w momencie ich wprowadzenie - jaki
    wpływ na wynik lat poprzednich maja dzis wprowadzone składniki majątku???

    Ale że jednoznaczynych wytycznych nie ma, więc chyba możesz sobie wybrac
    jak Ci wygodnie :-) O ile ktos wpadł na pomysł z zespołem 8.
    Może cos w tym jest.
    Ale moim zdaniem to ewidentnie zobowiązanie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-30 19:01:29
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 30 stycznia 2003 (19:39:07) można przeczytać:
    M> Ty jestes leasingodawca czy leasingobiorcą?

    leasingobiorcą oczywiście, przepraszam za takie wyrywkowe informacje,
    bardzo dziękuję za chęć pomocy i czekam na dalsze wskazówki.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 7. Data: 2003-01-30 19:12:10
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 30 stycznia 2003 (19:50:42) można przeczytać:
    M> Ale że jednoznaczynych wytycznych nie ma, więc chyba możesz sobie wybrac
    M> jak Ci wygodnie :-) O ile ktos wpadł na pomysł z zespołem 8.
    M> Może cos w tym jest.
    M> Ale moim zdaniem to ewidentnie zobowiązanie.

    A możesz dać jakieś podparcie Swojego zdania ?
    Rozwiązanie, że na wynik (820) jest ładnie opisane np. w piśmie Buchalter.
    I takie przyjęto w firmie. Słyszałem o rozwiązaniu według Twojej opini,
    ale nie mogę nic konkretnego znaleźć.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 8. Data: 2003-01-30 19:40:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lipas napisał:
    > Witaj Maddy,
    >
    > W Twoim liście datowanym 30 stycznia 2003 (19:50:42) można
    > przeczytać: M> Ale że jednoznaczynych wytycznych nie ma, więc chyba
    > możesz sobie wybrac M> jak Ci wygodnie :-) O ile ktos wpadł na pomysł
    > z zespołem 8. M> Może cos w tym jest. M> Ale moim zdaniem to
    > ewidentnie zobowiązanie.
    >
    > A możesz dać jakieś podparcie Swojego zdania ?
    Intuicja potwierdzona przez Gofin i znajomego biegłego.

    > Rozwiązanie, że na wynik (820) jest ładnie opisane np. w piśmie
    > Buchalter. I takie przyjęto w firmie. Słyszałem o rozwiązaniu według
    > Twojej opini, ale nie mogę nic konkretnego znaleźć.
    A możesz mi podesłac to uzasadnienie go ewidencjonowania na 8 z
    Buchaltera? Bo sama jestem bardzo ciekawa.
    Może być na priva, bo pewnie niewiele osób tutaj będzie zainteresowanych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-01-30 19:58:40
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 30 stycznia 2003 (20:40:41) można przeczytać:
    M> A możesz mi podesłac to uzasadnienie go ewidencjonowania na 8 z
    M> Buchaltera? Bo sama jestem bardzo ciekawa.
    M> Może być na priva, bo pewnie niewiele osób tutaj będzie zainteresowanych.

    chętnie Ci podeślę, ale mam ksero więc albo skan, albo faxem, napisz
    jak wolisz
    Jesczcze jedno, w Przeglądzie Podatkowym Nr 8 z sierpnia 2001
    (str.53) również jest takie stanowisko. Mogę również podesłać

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 10. Data: 2003-01-30 20:14:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lipas napisał:

> [...]
    > Jesczcze jedno, w Przeglądzie Podatkowym Nr 8 z sierpnia 2001
    > (str.53) również jest takie stanowisko. Mogę również podesłać

    Skan byłby najlepszy.
    Z góry dziękuję!
    Adres w sygnaturce

    Maddy