  • 1. Data: 2002-02-12 19:27:39
    Temat: skradziono środek trwały - jak rozlicza
    Od: "Skrzat" <w...@...pl>

    W miesiącu styczniu skradziono mi samochód ciężarowy wraz z naczepą.
    Samochód był moją własnością ale naczepa była w leasingu.

    Proszę o pomoc:
    - jak rozliczyć amortyzację za styczeń i kiedy/jak wpisać zmiany w tabeli
    amortyzacynej?
    - czy to prawda, że od dnia kradzieży nie jest moim kosztem czynsz
    leasingowy, i że od tej części nie mogę odliczać VAT (jak podzielić ten
    czynsz leasingowy)?
    - czy od strat muszę odprowadzić do U.S. podatek VAT i od jakiej wartości?

    Bardzo proszę o pomoc.
    Z góry serdecznie dziękuje.

  • 2. Data: 2002-02-13 07:35:25
    Temat: Re: skradziono środek trwały - jak rozlicza
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Skrzat napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >Z góry serdecznie dziękuje.
    >Ostatnio gdzieś czytałam może w Biuletynach Gorzowskiech rzeczywiście czysz
    leasingowy od skradzinego środka nie jest kup a związku z tym nie masz
    również prawa do odliczenia vat .Nie słyszałam natomiast o płaceniu vat od
    strat.Amortyzacja też nie będzie kosztem bo nie użytkowane.Gdybyś miał
    skradziony na koniec miesiąca to ja bym wszystkie koszty zaliczyła normalnie
    ale jesli w połowie to może rozliczyć w proporcjach.? Myśle że będziesz miał
    odszkodowanie i rozliczenie z leasingu i to będziesz musiał rozliczyć w
    dochodach i kosztach ( jesli był ubezpieczony ).
    Jolka