  • 1. Data: 2003-07-23 10:39:14
    Temat: skrócona nazwa firmy
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    witam...

    posiadam zarejestrowaną firmę o dość długiej nazwie
    chciałbym móc używać krótkiej, jednowyrazowej nazwy
    jak to załatwić formalnie? czy to możliwe i nieskomplikowane w realizacji?
    czy obu nazw bede mogl uzywac na pieczatkach wymiennie? na fakturach?

  • 2. Data: 2003-07-23 22:17:57
    Temat: Re: skrócona nazwa firmy
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 23 lipca 2003 o godzinie (12:39:14) napisano:
    P> posiadam zarejestrowaną firmę o dość długiej nazwie

    W KRS czy EDG?

    P> chciałbym móc używać krótkiej, jednowyrazowej nazwy

    Jesli jestes przedsiebiorca - os.fiz, to zgodnie z art. 4 prawa
    dzialalnosci gospodarczej musisz uzywac co najmniej 3 czlonow nazwy:
    "Użyte w ustawie określenia oznaczają: (...)
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i
    nazwisko przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność
    gospodarczą."
    Potem zobacz art.11, 12 i inne...

    P> jak to załatwić formalnie? czy to możliwe i nieskomplikowane w realizacji?

    Techniczne wykonanie zmiany nazwy zalezy od tego, gdzie jestes
    wpisany: a) w KRS czy b) w EDG. Generalnie w przypadku a) jest to
    drozsze i bardziej skomplikowane.

    P> czy obu nazw bede mogl uzywac na pieczatkach wymiennie? na fakturach?

    Jesli jestes przedsiebiorca, os. fiz. - mozna, ale nie wolno. :)
    Zamiast - nie. Rownolegle - tak.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2003-07-24 13:25:51
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i
    > nazwisko przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność

    jestem osoba fiz., czyli nie moge zalatwic sobie papierka ze mam prawo uzywac
    jednej i drugiej, krotszej nazwy? (zal mi kiedy patrze na kazdego kto musi
    moje karkolomne nazwisko do kompa wpisywac zawsze) :)

    > wpisany: a) w KRS czy b) w EDG.

    a co to? :) ja tak normalnie... w urzedzie ;)))

  • 4. Data: 2003-07-24 14:49:15
    Od: "[ RaQi ]" <n...@s...com>

    Piotr wrote:

    [...]

    > a co to? :) ja tak normalnie... w urzedzie ;)))

    a) sad
    b) dzialalnosc - tak normalnie

    --

    &*(RaQi??) // --: Gdzie żyją RAQI : email: studio (at) post. pl :

    : Yahoo Messenger ID: TwojeStudio | GG: 328.28.00 :
    : IAX phone number: 1(700) 616-56-51 | Voice on net: msnbc.com
    : Jabber: T...@j...org.uk |

  • 5. Data: 2003-07-25 09:15:18
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednej i drugiej, krotszej nazwy? (zal mi kiedy patrze na kazdego kto musi
    > moje karkolomne nazwisko do kompa wpisywac zawsze) :)

    A co pisałeś we "wniosku" w gminie ????
    Tam jest rubryka na skróconą nazwę i tej możesz używać.
    Przejdź się do "magistratu", zapłać i będziesz miał krótką

  • 6. Data: 2003-07-26 02:31:09
    Temat: Re[2]: skrócona nazwa firmy
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    P> jestem osoba fiz., czyli nie moge zalatwic sobie papierka ze mam prawo uzywac
    P> jednej i drugiej, krotszej nazwy?

    "Papierka" na to nie dostaniesz. Ale powszechna praktyka jest taka, ze
    wielu przedsiebiorcow podaje na pieczatkach, fakturach, itp. dokumentach
    wylacznie nazwe, pod ktora dzialaja. Nie jest to dobra pratyka, ale
    jest - pewnie dlatego, ze nikt sie nie kwapi do karania.

    P> (zal mi kiedy patrze na kazdego kto musi
    P> moje karkolomne nazwisko do kompa wpisywac zawsze) :)

    Wiec jesli nie zalezy Ci na legalnosci postepowanie zrob tak jak wielu
    - nazwe w stylu "Handlex" zamiast poprawnej "Handlex Jan
    Kowalski-Nowakowski" i z glowy. Ewentualne konsekwencje znasz...

    P> a co to? :) ja tak normalnie... w urzedzie ;)))

    1) KRS - Krajowy Rejestr Sadowy - teoretycznie musza byc tam wpisane
    wszystkie podmioty prowadzace dzialalnosc,
    2) EDG - ewidencja dzialalnosci gospodarczej prowadzona przez urzedy
    gmin, obecnie jako wyjatek od reguly 1).
    Jesli jestes os.fiz. to pewnie jestes w EDG.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-07-26 02:31:13
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 25 lipca 2003 o godzinie (11:15:18) napisano:

    b> Użytkownik "Piotr" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomo?ci
    b> news:bfomov$j6u$1@inews.gazeta.pl...

    b> A co pisałe? we "wniosku" w gminie ????
    b> Tam jest rubryka na skrócon? nazwę i tej możesz używać.

    Nieprawda. Sa wskazane w ustawie przypadki, kiedy masz uzywac
    "oznaczenia przedsiebiorcy", a to oznaczenie jest trojczlonowe, co tez
    wynika z ustawy. Chyba, ze masz na mysli skrocenie np. z
    "Przedsiebiorstwa Handlowo-Usługowego" na "PH-U". Tylko, ze pytajacy
    stwierdzil, ze glownie to chodzi o jego dlugie nazwisko.

    A poza tym: niby w ktorym miejscu masz w EDG nazwe skrocona? Ustawa
    nic nie mowi o nazwach skroconych, wiec oczywiscie mozesz ja sobie
    wpisywac we wniosku, ale zadnego stanu prawnego to nie tworzy.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl