  • 1. Data: 2003-07-23 10:30:04
    Temat: rubryczki w VAT 7K
    Od: "Aurigus" <a...@g...pl>

    Witam,

    mam problem z wypelnieniem rubryczek w deklaracji Vat 7K:

    posiadam wygenerowany przez program rejestr zakupów Vat- są tam uwzględnione
    wszystkie stawki lacznie ze zwolnieniami (znaczki pocztowe, taksowka
    osobowa....)...
    i tu rodzi sie pytanie:

    czy moge calosc kwot wpisac tylko do rubryczek 52,53: "Opodatkowane zakupy
    pozostałych, związane ze sprzedażą zwolnioną od podatku od towarow i uslug
    oraz opodatkowana";
    czy tez musze zakupy opodatkowane wpisac do rubryk 50, 51: "Opodatkowane
    zakupy pozostalych, związanych wylacznie ze sprzedaza opodatkowana";, a
    nieopodatkowane do 52, 53.... (to byloby troche nielogiczne ze wzgledu na
    tresc pouczenia w odpowiednich rubryczkach rubryczce)

    Oswiecie mnie bo wypelniam ta deklaracje drugi raz, po pierwszym zostalem
    wezwany do US celem zlozenia wyjasnien i korekty zeznania bo nie odrzucilem
    groszy wypelniajac deklaracji :)

    Pozdrawiam

    Lukasz

  • 2. Data: 2003-07-23 10:55:38
    Temat: Re: rubryczki w VAT 7K
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Aurigus wrote:

> [...]
    > opodatkowana";, a nieopodatkowane do 52, 53.... (to byloby troche
    > nielogiczne ze wzgledu na tresc pouczenia w odpowiednich rubryczkach

    To które rubryki wybierasz nie zależy od tego czy te zakupy były
    opodatkowane, tylko czy TWOJA sprzedaż jest opodatkowana czy nie. Jeśli
    twoja sprzedaż jest w całości opodatkowana to wpisujesz tylko w 50/51,
    jeśli masz sprzedaż opodatkowaną i nieopodatkowaną to są 3 możliwości:
    a. zakup służy tylko sprzedaży opodatkowanej: 50/51
    b. zakup służy tylko sprzedaży nieopodatkowanej: nie wpisujesz
    c. zakupu nie można jednoznaacznie przypisać do rodzaju sprzedaży: 52/53