  • 1. Data: 2009-10-13 05:59:02
    Temat: ślub-zmiana meldunku i dowodu - nip3
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    witam
    jak to jest.... mam 30 dni jako osoba fizyczna na aktualizacje na nip3 jesli
    zmienily sie dane... i jak to jest....

    hipotetycznie:
    1 czerwca slub - malzowina zmienia nazwisko (mamy zmiane danych)
    20 czerwca meldunek w nowym miejscu zamieszkania (nastepna zmiana danych) +
    wniosek o wymiane dowodu
    20 lipca wydanie nowego dowodu (nowy numer do - zmiana danych)

    wiem ze mam 30 dni na aktualizacje danych w skarbowce i jak to jest....
    powinienem wysylac 3x nip3 przy kazdej zmianie poszczegolnej danej czy moze
    30 dni od zakonczenia nierozerwalnego ciagu czynnosci (slub-meldunek-nowe
    dokumenty) ?

    jak to powinienem rozumiec?
    O tyle to dla mnie istotne ze nie wiem czy malzonka ma leciec z czynnym
    zalem czy nie:)

    dziekuje za podpowiedzi:)

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2009-10-13 09:02:21
    Temat: Re: ślub-zmiana meldunku i dowodu - nip3
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-10-2009 o 07:59:02 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > 1 czerwca slub - malzowina zmienia nazwisko (mamy zmiane danych)
    > 20 czerwca meldunek w nowym miejscu zamieszkania (nastepna zmiana

    No to możesz 20. czerwca posłać 'zbiorczy' NIP-3

    > 20 lipca wydanie nowego dowodu (nowy numer do - zmiana danych)

    20. lipca drugi raz.

    > wiem ze mam 30 dni na aktualizacje danych w skarbowce i jak to jest....
    > powinienem wysylac 3x nip3 przy kazdej zmianie poszczegolnej danej czy
    > moze

    Masz 30 dni - możesz kumulować :)

    > 30 dni od zakonczenia nierozerwalnego ciagu czynnosci (slub-meldunek-nowe
    > dokumenty) ?

    Marzyciel - te przepisy są tępe jak but (a raczej ich autorzy),
    jak zmieniasz mijsce prowadzenia DG, to na złożenie NIP-1 masz 14 dni,
    na VAT-R 7 dni, a zdarza się że nie masz jeszcze nowego wpisu i panie
    z okienek przyjmują z oporami (chociaż teraz Szejnfeld niby to zmienił,
    ale nie wiem czy okólniki z powielacza dotarły już do okienek).

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-13 10:00:16
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    no to idiotyzm jednak....

    myk polega na tym ze na meldunek mam 30 dni, bez meldunku nie moge zrobic
    jej nowego dowodu a dowod robi sie prawie rowne 30 dni :) fantastik:)

    dzieki

  • 4. Data: 2009-10-13 10:28:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Gut wrote:

    > jak to powinienem rozumiec?
    > O tyle to dla mnie istotne ze nie wiem czy malzonka ma leciec z czynnym
    > zalem czy nie:)

    Masz 30 dni, iel w tym czasie zdazysz pozalatwiac zmian tyle wpisz na
    jednym nip-3.
    Reszte wpiszesz na nastepnym

    Z praktyki ludzie czekaja z wysyłką i jak juz wszystko mają, to wysyłają
    jeden nip-3 po terminie.Nie slyszalem, aby US kogos za to ukaral.

  • 5. Data: 2009-10-13 10:53:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-10-2009 o 12:00:16 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > no to idiotyzm jednak....
    >
    > myk polega na tym ze na meldunek mam 30 dni, bez meldunku nie moge zrobic
    > jej nowego dowodu a dowod robi sie prawie rowne 30 dni :) fantastik:)

    Tak jak napisał witek, to jest tzw. pikuś, trzeba mieć szczęście
    żeby ktoś się tym zainteresował, nie mówiąc już o mandacie.
    W skarbówkach pod któe należałem, dział NIP to spocone młokosy
    w nieprzewiewnych pomieszczeniach, przywalone stertami bezsensownych
    druków.
    Pewnie mają nieformalny przykaz nie ruszania takich błahostek, żeby nie
    sparaliżować urzędu.

    --
    Tomek