  • 1. Data: 2009-10-10 08:09:02
    Temat: za dużo podatku do US
    Od: Bronek Nowacki <b...@g...com>

    Zgodnie z przepisami, jako koszt uzyskania przychodu uznaje się kwotę
    brutto wartości umów zlecenie/o dzieło. Jednak omyłkowo kilka razy
    zaksięgowałem kwotę netto - czyli automatycznie miałem mniejsze
    koszty, większy podatek dochodowy do zapłacenia. Zakładając, że nie
    chcę odzyskać tej kasy, ani korygować księgi, to czy taki stan rzeczy
    może pozostać? Państwo na tym nie straciło, a wręcz przeciwnie...
    Inaczej mówiąc: czy zawsze trzeba wpisywać koszty w pełnej ich
    wartości, czy ważne jest, aby były one po prostu nie większe niż
    faktyczne, które można wykazać.

  • 2. Data: 2009-10-10 09:37:04
    Temat: Re: za dużo podatku do US
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2009 o 10:09:02 Bronek Nowacki <b...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > Inaczej mówiąc: czy zawsze trzeba wpisywać koszty w pełnej ich
    > wartości, czy ważne jest, aby były one po prostu nie większe niż

    Przeczytaj par. 11 rozporządzenia ws. kpir - jst tam mowa o nierzetelności
    księgi w przypadku zaniżenia kosztów robocizny.

    --
    Tomek