  • 1. Data: 2003-08-04 21:04:19
    Temat: spadek
    Od: "romeo" <w...@p...onet.pl>

    Otrzymałem duży spadek a jestem bez pieniędzy ,bez pracy i meldunku.Jak
    ustosunkować się do Urzędu Skarbowego gdyż za kilka dni upływa termin
    złożenia zeznania.Czy mam szansę na rozłożenie tej kwoty na raty ewentualnie
    czy mogę mieć to umorzone.
    Roman

  • 2. Data: 2003-08-19 08:20:53
    Temat: Re: spadek
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 4 sierpnia 2003 o godzinie (23:04:19) napisano:
    r> Otrzymałem duży spadek a jestem bez pieniędzy ,bez pracy i meldunku.Jak
    r> ustosunkować się do Urzędu Skarbowego gdyż za kilka dni upływa termin
    r> złożenia zeznania.Czy mam szansę na rozłożenie tej kwoty na raty ewentualnie
    r> czy mogę mieć to umorzone.
    r> Roman

    Art. 48 ordynacji podatkowej:
    "1. Organ podatkowy, na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych
    ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może:
    1) odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na
    raty,
    2) odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z
    odsetkami za zwłokę, (...)."
    Art. 67 tej samej ustawy:
    "1. W przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub
    interesem publicznym organ podatkowy, na wniosek podatnika, może
    umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe (...)".

    Tak wiec szanse masz, ale decyzja zalezy od urzedu. IMHO jesli dobrze
    umotywowac wniosek i wskazac, ze pieniadze na podatek beda ze
    sprzedazy czesci spadku, to nie powinno byc problemu z rozlozeniem na
    raty lub odroczeniem terminu platnosci. Na umorzenie raczej nie nalezy
    liczyc.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl