  • 1. Data: 2003-08-04 20:15:11
    Temat: sprzedaż wysyłkowa
    Od: "Przemek Bieniek" <r...@r...pl>

    Mam pytanie:

    Sprzedając osobą fizycznym poprzez internet, należy
    - wystawić fakutrę lub dać paragon (z kasy)
    czy ma to jakieś wady i zalety, tzn. sprzedając coś na fakturę (22% VATU)
    musze odprowadzić, a jak to wygląda przy kasie...
    głupie te pytania, ale zamierzam sprzedawać części motorzyacyjne głównie
    detalicznie. możecie napisać co będzie dla mnie korzystniejsze...

  • 2. Data: 2003-08-06 17:12:18
    Temat: Re: sprzedaż wysyłkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Aug 2003, Przemek Bieniek wrote:

    >+ Mam pytanie:
    >+
    >+ Sprzedając osobą fizycznym poprzez internet, należy
    >+ - wystawić fakutrę lub dać paragon (z kasy)

    Spróbuj przejrzeć grupę na hasło "przelew bankowy", bo jak
    podejrzewam interesuje cię m.in. "papierkologia" czyli
    "jak zaksięgować". A sposób płatności przy sprzedaży "zdalnej"
    może mieć znaczenie :)

    >+ czy ma to jakieś wady i zalety, tzn. sprzedając coś na fakturę (22% VATU)
    >+ musze odprowadzić, a jak to wygląda przy kasie...

    Moment, ale:

    >+ głupie te pytania,

    :)
    ... nie wyjaśniłeś czy *prowadzisz DG*, *jesteś VATowcem*
    i jednocześnie *wydaje ci się* że uda ci się ominąć VAT ??
    :O ! - to nie jest głupota :), najwyżej naiwność (bez urazy
    poproszę :)).

    A poza konkursem - owszem, różnica jest :] - mianowicie
    AFAIK kasa liczy "od brutto", czyli zaokrąglenia na
    paragonie są inne :) niż zazwyczaj stosowane na "zwykłych"
    fakturach (gdzie zresztą również można zaokrąglać na co
    najmniej dwa sposoby) !

    Poważnie mówiąc... przede wszystkim jest to kwestia wygody, IMHO.
    Nie sądzę żeby wszyscy klienci chcieli faktur - a jednocześnie
    nie ma zakazu żeby prowadzić sprzedaż w kilku formach (jednemu
    paragon, jednemu faktura) na raz.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-06 17:39:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Nie sądzę żeby wszyscy klienci chcieli faktur - a jednocześnie
    > nie ma zakazu żeby prowadzić sprzedaż w kilku formach (jednemu

    Wydaje mi się, że pytającemu
    chodziło o zupełnie coś innego.
    Treść pytania wskazuje na to, iż
    spodziewa się on, że sprzedając
    na fakturę musi odprowadzać VAT,
    natomiast liczy na to, że
    przy kasie takiego obowiązku może nie będzie :-)

  • 4. Data: 2003-08-06 18:23:16
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

> [...]
    > na fakturę musi odprowadzać VAT,
    > natomiast liczy na to, że
    > przy kasie takiego obowiązku może nie będzie :-)

    a ja sie -przy okazji- zapytam, jakie sa dopuszczalne rodzaje dokumentu
    sprzedazy w sklepie internetowym, a scislej - bez podpisu odbiorcy i ktora
    jest wg. was najpowszechniej stosowana przez _nie_VATowcow?

    /Domino

  • 5. Data: 2003-08-06 20:49:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Aug 2003, cef wrote: