  • 1. Data: 2007-09-13 12:51:10
    Temat: Kiedy rozliczyc strate z zeszlego roku
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    Witam,
    W zeszlym roku wyszla strata. W tym roku moge zatem pomniejszyc dochod o
    polowe tejze straty w zeszlego roku. Pytanie, kiedy to zrobic? Czy od razu w
    kwartale, w ktorym wyszedl dochod przewyzszajacy 50% straty z zeszlego roku?
    Czy dopiero w picie rocznym? Pytanie o tyle istotne, ze trzeci kwartal 2007
    wyjdzie dosc bogato, natomiast ostatni - bieednie. Wiec jesli zaplace
    podatek za 3 kwartal, to na koniec roku wyjdzie mi, ze znacznie nadplacilam
    podatek. Dobrze by bylo wiec, co sie da, poodliczac w 3 kwartale. Moge te
    1/2 straty rozliczyc w 3 kwartale?
    DG, podatek linowy, VAT, rozliczenia kwartalne.
    Pozdrawiam,
    joan

  • 2. Data: 2007-09-13 13:44:42
    Temat: Re: Kiedy rozliczyc strate z zeszlego roku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2007 13:51:10 +0100, juana napisał(a):

> [...]
    > 1/2 straty rozliczyc w 3 kwartale?
    > DG, podatek linowy, VAT, rozliczenia kwartalne.

    Możesz zacząć odliczać już od momentu gdy wyjdzie ci jakikolwiek dodatni
    dochód. Niektórzy obawiają się tylko sytuacji typu: W 3 kwartale
    odliczyłem 50% staraty a na koniec roku wyszło mi, że mogę odliczyć tylko
    30% bo nie ma większego dochodu. Nie znam oficjalnych interpretacji
    podatkowych dotyczących takiej sytuacji, ale nie widzę żadnych przepisów
    które by czymś groziły przy takim odliczeniu. Podobnie jako dozwolone
    wskazywali to doradcy podatkowi w paru artykułach dotyczących tego tematu
    w prasie.

  • 3. Data: 2007-09-13 13:47:01
    Od: "juana" <g...@o...eu>

> [...]
    > które by czymś groziły przy takim odliczeniu. Podobnie jako dozwolone
    > wskazywali to doradcy podatkowi w paru artykułach dotyczących tego tematu

    Ok, dziekuje bardzo za info! Tak wlasnie zrobie.
    Pozdrawiam,
    joan