  • 1. Data: 2004-04-07 15:27:11
    Temat: splacenie zaleglego ZUSu
    Od: Adam Szendzielorz <a...@n...konta.pl>

    Witam,

    Przyszedl czas ze trzeba splacic caly zalegly ZUS (kilka miesiecy) - z
    baardzo roznych wzgledow nie byl oplacany.

    Co chcialbym sie od Was dowiedziec:
    - odsetki od ZUSu to odsetki podatkowe ?
    - odsetki platne sa na inny nr konta ?
    - czy naleznosc glowna mozna wplacic jednym przelewem (no - 53 jednym, 52
    drugim, 51 trzecim) czy trzeba wykonac xxx przelewow za kazdy miesiac z
    osobna ? (biuro rachunkowe twierdzi ze trzeba o zgrozo osobno :)
    - czy odsetki mozna wplacic jednym przelewem ?
    - czy ew. wplaty mozna dokonac gotowka w okienku ZUS czy musi to byc
    przelew z konta bankowego ? (oplata za przelew ZUSowy = 2 pln, przy 28 *
    3 przelewow robi sie z tego prawire 170 pln).

    Dzieki!
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 2. Data: 2004-04-07 16:55:03
    Temat: Re: splacenie zaleglego ZUSu
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > - czy ew. wplaty mozna dokonac gotowka w okienku ZUS czy musi to byc
    > przelew z konta bankowego ? (oplata za przelew ZUSowy = 2 pln, przy 28 *
    > 3 przelewow robi sie z tego prawire 170 pln).

    Załóż sobie konto w mbanku (darmo) i przelewy do US i ZUS też masz darmo. A
    kilka dni zwłoki Cię nie zbawią.
    Tomek

  • 3. Data: 2004-04-07 18:29:42
    Od: "Łukasz K" <k...@o...pl>

    > Co chcialbym sie od Was dowiedziec:
    > - odsetki od ZUSu to odsetki podatkowe ?

    TAK

    > - odsetki platne sa na inny nr konta ?

    NIE, płacisz na ten sam numer rachunku na który płącisz należność główną,
    możesz nawet sobie zwiększyć wpłatę o odsetki, system sam to rozliczy

    > - czy naleznosc glowna mozna wplacic jednym przelewem (no - 53 jednym, 52
    > drugim, 51 trzecim) czy trzeba wykonac xxx przelewow za kazdy miesiac z
    > osobna ? (biuro rachunkowe twierdzi ze trzeba o zgrozo osobno :)

    Na 52 i 53 możesz wpłacić jednym przelewem, a na 51 radziłbym wpłacać każdy
    miesiąc oddzielnie, powiększając przy tym wpłatę o odsetki. Jak nie wiesz
    jak - to pisz na priva.

    > - czy odsetki mozna wplacic jednym przelewem ?

    j/w

    > - czy ew. wplaty mozna dokonac gotowka w okienku ZUS czy musi to byc
    > przelew z konta bankowego ? (oplata za przelew ZUSowy = 2 pln, przy 28 *
    > 3 przelewow robi sie z tego prawire 170 pln).

    ZUS nie ma kas do przyjmowanie wpłat, do rozliczeń korzysta się tylko z
    konta

    > Dzieki!
    > pozdr.

    Pozdrawiam ŁK-
    > Adam Szendzielorz

    ---

  • 4. Data: 2004-04-07 21:58:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@n...konta.pl>

    Witam,

    > Zalóz sobie konto w mbanku (darmo) i przelewy do US i ZUS tez masz
    > darmo. A kilka dni zwloki Cie nie zbawią.

    Mam prywatne konto w mbanku - czy moge z niego na pewno puscic przelewy
    do ZUSu ? Nigdzie tego konta nie zglaszalem - ani do US ani ZUS, z tego
    co wiem to przelewy do US musza chyba isc z konta firmowego - czy ten
    przepis nie obowiazuje w przypadku ZUS ?:)

    A czy moge z niego puscic przelewy ZUSowe np. mojego wspolnika, ktory z
    tym kontem nie ma kompletnie nic wspolnego ??
    Dzieki!

    --
    Adam Szendzielorz

  • 5. Data: 2004-04-07 22:02:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@n...konta.pl>

    Witam,

    > Zalóz sobie konto w mbanku (darmo) i przelewy do US i ZUS tez masz
    > darmo. A kilka dni zwloki Cie nie zbawią.

    Patrze wlasnie na tabele prowizji i oplat i mam:

    Dokonanie przelewu do ZUS 1 z?
    Dokonanie przelewu do Urz?du Skarbowego i innego organu podatkowego 1 z?

    Z tego co wiem to niedawno chyba te oplaty wprowadzili :)
    E to juz wole wyslac za 2 pln i miec papierowy wyciag w lapce na wszelki
    wypadek :-)
    Dzieki tak czy inaczej!
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 6. Data: 2004-04-07 22:04:00
    Od: "Łukasz K" <k...@o...pl>

> [...]
    > co wiem to przelewy do US musza chyba isc z konta firmowego - czy ten
    > przepis nie obowiazuje w przypadku ZUS ?:)

    Właściwie to nigdy nie patrzę na to z jakiego konta idą pieniądze, istotna
    jest kwota i termin więc spokojnie wysyłąj kase z mBanku.

    > A czy moge z niego puscic przelewy ZUSowe np. mojego wspolnika, ktory z
    > tym kontem nie ma kompletnie nic wspolnego ??
> [...]

    ---

  • 7. Data: 2004-04-07 23:27:27
    Od: "dzibi" <b...@p...onet.pl>

    > Na 52 i 53 możesz wpłacić jednym przelewem, a na 51 radziłbym wpłacać
    każdy
    > miesiąc oddzielnie, powiększając przy tym wpłatę o odsetki. Jak nie wiesz
    > jak - to pisz na priva.

    Ja bym tego nie robił. Przynajmniej z dwóch wzgledów. Po pierwsze, koleżanki
    w pracy za jakiś czas będa miały pracę zwiazaną z utworzeniem not
    przeksięgowujacych w ramach jednego konta płatnika. Po drugie, jak będzie
    wyglądać rozliczenie z US - składka zdrowotna??? US coraz cześciej żąda
    potwierdzeń dokonania wpłat na F 52.
    Jeśli płacić to na każdy fundusz oddzielnie.

    dzibi

  • 8. Data: 2004-04-08 08:14:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@n...konta.pl>

    Witam,

    > Ja bym tego nie robil. Przynajmniej z dwóch wzgledów. Po pierwsze,
    > kolezanki w pracy za jakiś czas beda mialy prace zwiazaną z
    > utworzeniem not przeksiegowujacych w ramach jednego konta platnika. Po
    > drugie, jak bedzie wyglądac rozliczenie z US - skladka zdrowotna??? US
    > coraz cześciej ząda potwierdzen dokonania wplat na F 52.
    > Jeśli placic to na kazdy fundusz oddzielnie.

    Dzieki wszystkim :)
    Okazalo sie ze z prywatnego konta w BPH mam 0 pln oplaty za przelewy wiec
    puszcze wszystko osobno :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 9. Data: 2004-04-09 23:35:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Apr 2004, Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    >+ Dokonanie przelewu do ZUS 1 z?
    >+ Dokonanie przelewu do Urz?du Skarbowego i innego organu podatkowego 1 z?

    Oglądasz tabelę dla konta OSOBISTEGO czy FIRMOWEGO ?
    Jak ostatnio zaglądałem to była różnica między nimi ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zaciekawiony)

  • 10. Data: 2004-04-09 23:38:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Apr 2004, Adam Szendzielorz wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ do ZUSu ? Nigdzie tego konta nie zglaszalem - ani do US ani ZUS, z tego

    A skąd wiesz ? ;)

    >+ to przelewy do US musza chyba isc z konta firmowego - czy ten
    >+ przepis nie obowiazuje w przypadku ZUS ?:)

    Co to za przepis, bo legendy krążą co chwilę a od kilku lat
    nikt go na grupie nie podał ?? Masz szanse być pierwszy ;) !
    Dla ZUSu było kiedyś parę komentarzy w prasie - ewidentnie
    to jest twoja *osobista* płatność. To samo AFAIK dotyczy
    wpłat podatku wyliczonego z PIT-5 (ale nie PIT-4 czy PIT-11 !)
    oraz VAT OF (ale nie S.C. !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)