  • 1. Data: 2004-04-07 13:59:44
    Temat: Zdrowotne-wyjasnienie
    Od: "Mirek" <m...@w...poznan.pl>

    Witam
    W nawiazaniu do toczacej sie niedawno dyskusji
    o skladkach zdrowotnego poszperalem i ustalilem, ze
    wystepuja trzy przypadki:
    1. Zal. pod. >zdr. 8,25%
    zdrowotne=8,25% podstawy
    odliczamy 7,75% od podatku i 0,5% od dochodu.

    2. Zal. pod. < zdr 8,25 ALE ( i ) zal. pod. > 7,75% zdr.
    zdrowotne=wys. zal. pod.
    odliczamy 7,75% z podatku I ROZNICE (zal. podatku-7,75% zdr) od dochodu

    3. Zal. pod. < zdr 8,25 i zal. pod. < 7,75% zdr.
    zdrowotne=wys. zal. pod.
    odliczamy zdr. do wys podatku (podatek=0) i nie ma co odliczyc od dochodu.

    O ile 1 i 3 przypadek byl jasny, to 2 jest ciekawy.

    Pozdrowienia Mirek

  • 2. Data: 2004-04-07 15:09:17
    Temat: Re: Zdrowotne-wyjasnienie
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    z jakiej racji odliczasz jakąkolwiek część zdrowotnego od dochodu ???

    zdziwiony
    KTP

  • 3. Data: 2004-04-07 16:45:41
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > 1. Zal. pod. >zdr. 8,25%
    > zdrowotne=8,25% podstawy
    > odliczamy 7,75% od podatku i 0,5% od dochodu.

    Dobrze, że nie szperasz za pieniądze, bo byś z głodu umarł:-)
    Źle kombinujesz. Te pół procenta, to tak, jak byś komuś do czapki wrzucił.
    Niczego z nich i od niczego nie odliczysz.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-04-07 17:48:02
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

> [...]
    dochodu.

    > O ile 1 i 3 przypadek byl jasny, to 2 jest ciekawy.

    Fakt Amerykę odkryłeś :)

    Użytkownik "Ryszard G" napisał w wiadomości
    > Możliwy jest jednak nietypowy przypadek :)
    > Po ograniczeniu składki zdrowotnej do wysokości zaliczki na podatek, może
    > wyjść niewielka zaliczka na podatek. Paradoks ? To sprawdźcie :)

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2004-04-08 12:14:15
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > Dobrze, że nie szperasz za pieniądze, bo byś z głodu umarł:-)
    > Źle kombinujesz. Te pół procenta, to tak, jak byś komuś do czapki wrzucił.
    > Niczego z nich i od niczego nie odliczysz.

    =======================
    dobrze kombinuje. I jeżeli ktos robi inaczej niz napisal Mirek to znaczy ze
    jego post byl jednak potrzebny

    Atomek

  • 6. Data: 2004-04-08 17:20:16
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > =======================
    > dobrze kombinuje. I jeżeli ktos robi inaczej niz napisal Mirek to znaczy
    ze
    > jego post byl jednak potrzebny
    >
    > Atomek

    No, tom ciekaw szczegółów;-)

    Tomek

  • 7. Data: 2004-04-08 18:53:39
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > No, tom ciekaw szczegółów;-)
    >
    > Tomek
    =======================
    zalozenie platnik-pracodawca
    ubezpieczony-pracownik

    skladki na Ub. finansuje w calosci ubezpieczony.
    Platnik zobowiazany jest do odprowadzenia tej skladki.

    a wiec tego czego nie potraci z zaliczki na podatek a zobowiazany jest
    przekazac do ZUS musi pobrac pracownikowi z wyplaty.

    a moze chodzi ci o uzyty przez mirka termin "od dochodu". Z kontekstu wynika
    ze chodzilo mu o "kwote do wyplaty". Gdyby chciec definiowac wszystkie
    terminy ktorymi sie poslugujemy, postow nie daloby sie czytac
    Atomek

  • 8. Data: 2004-04-08 21:18:56
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > ze chodzilo mu o "kwote do wyplaty". Gdyby chciec definiowac wszystkie
    > terminy ktorymi sie poslugujemy, postow nie daloby sie czytac

    Teraz widzę jasno, że jednak nie zrozumiałeś sensu wątku.
    Mirkowi chodziło o rozliczenie (odliczenie) zapłaconej składki zdrowotnej na
    ZUS.
    Założył, słusznie zresztą, że trzeba zapłacić 8,25% podstawy. Tu go
    zacytuję:
    "1. Zal. pod. >zdr. 8,25%
    zdrowotne=8,25% podstawy
    odliczamy 7,75% od podatku i 0,5% od dochodu."

    I tak:
    w 1. przypadku, gdy zaliczka na podatek dochodowy przekracza wysokość
    składki zdrowotnej, to Mirek wysnuł teorię, że o 7,75% tej składki
    pomniejszy wysokość tego podatku (odliczy te 7,75% składki) - tu się
    zgadzam. A pozostałe 0,5%, których nie wolno mu odliczyć od podatku, to
    odliczy od dochodu (tu widzę dwa błędy).

    Pierwszy błąd to taki, że zapewne chodziło mu o odliczenie od PRZYCHODU, a
    nie DOCHODU, - czyli zapewne o wrzucenie tych 0,5% w koszty, tak jak wrzuca
    się np. składkę na FP i FGŚP - i to jest drugi błąd, bo tego nie wolno
    wrzucić w koszty - te 0,5% PŁACI się (frycowo) z własnej kieszeni (hehe, i
    tu ma może rację, bo płaci się faktycznie z dochodu;-)))), ale nie ODLICZA
    się od dochodu, czy też przychodu.

    PŁACIĆ, a ODLICZAĆ, to jednak dwie różne rzeczy.

    W pozostałe przypadki już nie wnikałem.

    Tomek

  • 9. Data: 2004-04-08 21:25:19
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > ze chodzilo mu o "kwote do wyplaty". Gdyby chciec definiowac wszystkie
    > terminy ktorymi sie poslugujemy, postow nie daloby sie czytac

    A, jeszcze jedno...
    Gdyby chcieć tak swobodnie interpretować z kontekstu to, co MUSI być
    precyzyjnie zdefiniowane, to postów nie byłoby po co czytać.
    Interpretacji byłoby tyle, ilu czytających. A najważnieszą interpretację i
    najbardziej zbliżoną do prawdy miałoby US.
    Nie uważasz, że czytający i mniej otrzaskani mieliby wtedy przechlapane?

    Tomek

  • 10. Data: 2004-04-09 14:40:07
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > tu ma może rację, bo płaci się faktycznie z dochodu;-)))), ale nie ODLICZA

    Nie moglo mu chodzic o wrzucenie 0.5% w koszty bo zdanie byloby sprzeczne.
    Dla zabawy udowodnie takie twierdzenie

    Oznaczenia: dochod: dochod wg art.32 ust.2 Updf
    wyplata: kwota przekazywana na konto pracownika po rozliczeniu listy plac
    dmirek: dochod o ktorym myslal Mirek

    zalozenie:1. nalezna zaliczka na podatek dochodowy jest wyliczona i ustalona
    (zaliczka)
    2. ustalona jest co do kwoty nieodliczana od podatku czesc skladki na
    zdrowotne w wysokosci 0.5% (skladka_05)

    teza. Dmirek=wyplata

    dowod nie wprost.

    zalozmy ze dmirek=dochod. jesli tak to skladka_05 zmniejszy dochod do
    opodatkowania co stoi w sprzecznosci z zalozeniem nr 1, bo zaliczka jest juz
    ustalona.
    :)
    Atomek