    From: "b...@g...com" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: spolka jawna - podatki
    Date: Fri, 11 Jan 2008 08:12:50 -0800 (PST)

    Jestem w przededniu otwarcia sp. j. i nachodza mnie watpliwosci
    podatkowe.

    1. Jak "wyprowadzac" ze spolki zysk w ciagu roku obrotowego.
    Domyslam sie, ze to jakies zaliczki na zysk, ale jak sie to podatkuje?

    2. Czy sp. j. placi jakies podatki, czy calosc nalezy do pita
    wspolnikow?

    3. Zastanawiam sie, czy nie latwiej byloby mi zalozyc sp z o.o.
    (kapital/udzialy i tak beda wyzsze niz 50k), ale chcialbym uniknac
    pelnej ksiegowosci, ze wzgledu na koniecznosc powiazania konta
    bankowego z kontem ksiegowym oraz wyższe koszty prowadzenia ksiąg) -
    ale czy przypadkiem przy spolce z o.o. nie zaoszczedze na PIT?