  • 1. Data: 2004-05-31 10:58:43
    Temat: spółki kapitałowe a wyplata dywidendy - dlugie
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    [skrót]
    Jestem udziałowcem w sp. z o.o. "A" (posiadam 100%)
    Zakładana jest nowa sp. z o.o. "B", w której mogę mieć udziały (np. 20%)
    jako osoba fizyczna lub jako spółka A.
    co mi się bardziej opłaca?

    O ile dobrze kojarzę, to od wypłacanej dywidendy ze spółki B na rzecz spółki
    A, spółka A ma prawo odliczyć od swojego podatku podatek zapłacony od
    dywidendy.
    Czy moje rozumowanie jest prawidłowe: ???

    1. Jestem udziałowcem w B:
    Przeznaczone na dywidendy: 1000 zł
    podatek 190 zł
    do wypłaty 810 zł wpływa do mojej kieszeni (os.fiz.)

    2. Moja spółka A jest udziałowcem w B:
    przeznaczone przez B na dywidency: 1000 zł
    podatek 190 zł
    do wypłaty 810 zł do spółki A

    Dla spółki A dochodem jest 810 zł (czy może cała kwota - 1000?)
    Podatek prawny: 153,90 pln - nadpłata 36,10 (190-153,90)
    Zysk po opodatkowaniu 656,10 - przeznaczamy na dywideny:
    656,10 pln - 19% = 531,36 pln wpływa do mojej kieszeni (os. fiz.)

    hmm...
    co wy na to?
    odnoszę nieodparte wrażenie, że o czymś istotnym zapomniałem... proszę o
    komentarz...
    ;-)

    Łukasz Kaliński