  • 1. Data: 2004-05-31 09:27:38
    Temat: księgowanie faktury
    Od: "Darek" <d...@d...dis.pl>

    Witam
    1. Czy w świetle najnowszej ustawy PTU można wystawić i zaksięgować
    fakturę np. 3 maja dla towaru wydanego np.29 kwietnia ?
    2. Mój księgowy twierdzi że kupując w tej chwili samochód używany
    (ciężarowy - bus nie kratka) traci on homologację i nie jest już ciężarowy w
    związku z czym nie można odliczyć Vat od zakupu i później od paliwa ... ma
    rację?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam Tomek M

  • 2. Data: 2004-05-31 22:54:10
    Temat: Re: księgowanie faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 May 2004, Darek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ związku z czym nie można odliczyć Vat od zakupu i później od paliwa ... ma

    Przczytaj:

    ...oraz wybierz co smakowitsza kąski z postów Maddy w tymże wątku
    (temat: "Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe").
    Zdaje się że twój księgowy na nie solidnie zasłuzył ;)
    "Utrata homologacji jako skutek sprzedaży"... to chyba jako tytuł
    pracy doktorskiej albo habilitacyjnej by dobrze brzmiało ??
    :)
    Jak to jest "bus" (a ja dobrze odczytują zamiar określenia typu pojazdu)
    to oczywiście wzoru Lisaka nie spełnia - czyli VATu odliczyć się
    może nie dać. Ale *co to ma do homologacji* ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-06-01 06:41:37
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jak to jest "bus" (a ja dobrze odczytują zamiar określenia typu pojazdu)
    > to oczywiście wzoru Lisaka nie spełnia - czyli VATu odliczyć się
    > może nie dać. Ale *co to ma do homologacji* ??

    art.86 ust 4 pkt 3

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 4. Data: 2004-06-01 08:29:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004, /slawek wrote:

> [...]
    >+ > to oczywiście wzoru Lisaka nie spełnia - czyli VATu odliczyć się
    >+ > może nie dać. Ale *co to ma do homologacji* ??

    Ech... przecież nie pytałem jaki jest wpływ homologacji na VAT tylko
    wpływ VATu na homologację !
    Księgowy grupowicza stwierdził że "bus traci homologację"... powiadasz
    że na podstawie rzeczonego artykułu ustawy o VAT ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-06-01 08:50:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ art.86 ust 4 pkt 3
    >+
    >+ Ech... przecież nie pytałem jaki jest wpływ homologacji na VAT tylko

    ...przeczytawszy przyznaję że spytałem o co innego :> niż miałem na myśli.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-06-01 09:33:53
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...przeczytawszy przyznaję że spytałem o co innego :> niż miałem na myśli.

    Ja to jestem ciekaw, co księgowy Darka miał na myśli ;-)
    Szczerze mówiąc nie wierzę, że pan księgowy mógł coś takiego powiedzieć,
    to raczej Darek coś pokręcił. Biorąc pod uwagę, że ksiegowi z reguły
    posługują się językiem, który dla ogółu ludności jest całkowicie
    niezrozumiały...

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net