  • 1. Data: 2011-05-20 09:05:17
    Temat: sprzedane auto - pytania
    Od: "VladTepes" <v...@w...pl>

    Wraz z mamą (miala 1% udziału) bylismy posiadaczami auta. Ponad 6 lat. Auto
    wlasnie kupiono. Umowę sporządziliśmy wspólnie - jako współwłaściciele.
    Teraz pytania :)

    1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    2) czy muszę a jeśli tak to w jaki sposób mam poinformowac mój US o fakcie
    zbycia pojazdu? A co ze współwłaścicielem - podlega pod inny US. Dodam, że
    mam notarialne pełnomocnictwo na występowaniu w imieniu mamy, więc formalnie
    mogę sam wszystko załatwiać.

    Dzięki za pomoc!
    Vlad

  • 2. Data: 2011-05-20 09:13:33
    Temat: Re: sprzedane auto - pytania
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 11:05:17 +0200, VladTepes napisał(a):

> [...]
    >
    > 1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    > stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    Jest wolność zawierania umów.
    To o czym piszesz, dotyczy podatku PCC i opłaca go kupujący, w swoim US.

    > 2) czy muszę a jeśli tak to w jaki sposób mam poinformowac mój US o fakcie
    > zbycia pojazdu?

    USu nie informujesz. Ale już WK i owszem. Co prawda jest termin 30 dniowy,
    jednak ja bym JUŻ to załatwiał. Nie zapomnij również o poinformowaniu
    swojego ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu (OC/AC/NNW). Oczywiście
    PISEMNIE.
    Kity że nie dostaniesz zwrotu - olej wielkim moczem, bo ten gość co kupił
    auto, może wypowiedzieć umowę OC i przejśc do "swojego" ubezpieczyciela lub
    tego samego, ale mieć wyższe ulgi...wówczas i tak dostaniesz zwrot za taką
    polisę którą musiałeś przekazać nabywcy pojazdu.

  • 3. Data: 2011-05-20 09:15:02
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    > stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    I tak nabywca płaci z mocy ustawy. Krótko mówiąc niech nabywca się martwi o
    PCC.

> [...]
    > zbycia pojazdu? A co ze współwłaścicielem - podlega pod inny US. Dodam, że
    > mam notarialne pełnomocnictwo na występowaniu w imieniu mamy, więc

    Nie. Tylko w wydziale komunikacji i ubezpieczycielowi.

  • 4. Data: 2011-05-20 09:25:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2011 11:05, VladTepes pisze:
    > Wraz z mamą (miala 1% udziału) bylismy posiadaczami auta. Ponad 6 lat.
    > Auto wlasnie kupiono. Umowę sporządziliśmy wspólnie - jako
    > współwłaściciele. Teraz pytania :)

    Też mam pytanie: po jaką cholerę robisz crosspost?

    > 1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    > stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    A nad kim ciąży obowiązek uiszczenia podatku, hmm? Dawniej solidarnie
    obie strony - teraz (z mocy ustawy) uiścić ma kupujący. I tylko on jest
    stroną do rozmowy z US.

    > 2) czy muszę a jeśli tak to w jaki sposób mam poinformowac mój US o
    > fakcie zbycia pojazdu? A co ze współwłaścicielem - podlega pod inny US.

    Podatek dochodowy dotyczy ruchomości będących własnością zbywającego nie
    dłużej jak pół roku.

  • 5. Data: 2011-05-20 11:52:39
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

> [...]
    > jednak ja bym JUŻ to załatwiał. Nie zapomnij również o poinformowaniu
    > swojego ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu (OC/AC/NNW). Oczywiście

    A po jaką cholerę sprzedawca ma informować wydział komunikacji?

    http://www.ubezpieczenie.com.pl/kupno__sprzedaz_auta
    _obowiazki_stron_krok_po_kroku/47,262.html

  • 6. Data: 2011-05-20 12:18:17
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 13:52:39 +0200, NieJorgnijSię napisał(a):

    > A po jaką cholerę sprzedawca ma informować wydział komunikacji?
    >
    > http://www.ubezpieczenie.com.pl/kupno__sprzedaz_auta
    _obowiazki_stron_krok_po_kroku/47,262.html

    Wierz dalej byle stronkom to się "przejedziesz" :)
    Ten obowiązek wynika z USTAWY z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu
    drogowym - dokładnie z art. 78 pkt 2.
    http://kodeks-drogowy.org/pojazdy/warunki-dopuszczen
    ia-pojazdow-do-ruchu
    "Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie
    nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
    1. nabyciu lub zbyciu pojazdu"

    Masz jeszcze jakieś pytania?
    To łap jeszcze to:
    http://www.um.wroc.pl/m3492/p5338.aspx

    :)

  • 7. Data: 2011-05-20 12:23:40
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

> [...]
    ia-pojazdow-do-ruchu
    > "Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie

    Zwracam honor :) Z drugiej mańki dziwne to prawo - przecież nabwca i tak i
    tak będzie auto rejestrować u siebie ...

  • 8. Data: 2011-05-20 12:50:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-05-2011 14:23, NieJorgnijSię pisze:

    > Zwracam honor :) Z drugiej mańki dziwne to prawo - przecież nabwca i tak
    > i tak będzie auto rejestrować u siebie ...

    Ale jakby się ociągał, potwierdzając datę umowy urzędowo jesteś kryty,
    gdyby nabywca coś twoim - już nie Twoim samochodem coś nabroił.

    Znam gościa, który tylko dzięki temu, że na drugi dzień popędził do WK,
    nie został wplatany w potrącenie pieszego na pasach.
    Jakoś tydzień później później gość, który kupił od niego samochód na
    poważnie potrąciła dzieciaka, wpadł na latarnię, zostawił auro i uciekł.
    Nie było świadków poza dzieciakiem.

    Pewnie by się wybronił ale trochę czasu i nerwów by go to kosztowało, a
    podstęplowana umowa sprawiła, że policja od razu się do niego odczepiła.

    Dla własnego dobra należy dopełnić tego obowiązku bez zbędnej zwłoki.

    A redundancja jest po to, żeby jak się urzędy nie zepną (chociaż niby
    jest centralny rejestr) samochód nie figurował w dwóch gminach z dwoma
    rożnymi właścicielami.
    Bo jak u nas może coś się nie zgrać, to na pewno się nie zgra w najmniej
    odpowiednim momencie, co wie każdy, kto próbował za jednym zamach zrobić
    wpis 3 zmianw KRS, w tym jedna to zmiana siedziby.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2011-05-20 13:00:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/20/2011 7:23 AM, NieJorgnijSię wrote:
    > przecież nabwca i tak i tak będzie auto rejestrować u siebie ...

    błędne założenie

  • 10. Data: 2011-06-01 21:04:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 May 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Też mam pytanie: po jaką cholerę robisz crosspost?

    Wezmę go w obronę: bo po prawdzie w tym konkretnym przypadku problemu
    nie ma, ale uboczna dyskusja nad zapisem umownym ma charakter
    cywilnoprawny, podatki wyjdą później ;)

    > A nad kim ciąży obowiązek uiszczenia podatku, hmm? Dawniej solidarnie
    > obie strony - teraz (z mocy ustawy) uiścić ma kupujący. I tylko on jest
    > stroną do rozmowy z US.

    Owszem.
    Ale skoro już przy tym jesteśmy - nie ma zakazu, aby umieścić zapis
    że "podatek pokryje sprzedawca".
    Bardzo głupie dla sprzedawcy (bo to nie on będzie stroną dyskusji
    z US, jak zauważyłeś, ale zapłacić - w znaczeniu "potrącić" - musiałby
    właśnie sprzedawca.

    pzdr, Gotfryd