  • 1. Data: 2006-04-20 19:45:13
    Temat: sprzedaż domen --> PKD --> towar?
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    (DG, PKPiR, VAT)

    Jakiś czas temu kupiłem kilka domen internetowych z zamiarem ich
    odsprzedaży.
    Czy macie pomysł na to, jaki to rodzaj działalności (jakie PKD)?

    A tak przy okazji. Czy coś mi grozi (a jeśli tak, to co?) jeśli prowadzę
    określony rodzaj działalności a nie zgłosiłem odpowiedniego PKD?

    I jeszcze jedna kwestia:
    Jak zaksięgować zakup takiej domeny? Jako zakup towaru? Czy domenę zakupioną
    w takim celu można traktować jako towar?
    Czy może należało by ją wprowadzić do EWNiP?

    Jeśli traktować taką domenę jako towar, to nasuwa się jeszcze pytanie czy
    opłata, którą poniosłem przy rejestracji domeny jest kosztem jej zakupu czy
    tylko opłatą za korzystanie z niej. Bo przecież po roku będę musiał
    powtórnie opłacić domenę i wtedy to nie będzie koszt zakupu. No właśnie,
    jaki to będzie wówczas koszt?

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i spostrzeżenia
    Greg

  • 2. Data: 2006-04-21 12:07:49
    Temat: Re: sprzedaż domen --> PKD --> towar?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Apr 2006, Greg wrote:

    > I jeszcze jedna kwestia:
    > Jak zaksięgować zakup takiej domeny? Jako zakup towaru?
    > Czy domenę zakupioną w takim celu można traktować jako towar?
    > Czy może należało by ją wprowadzić do EWNiP?

    A jak kupisz program do odsprzedaży, to jak zaksięgujesz?
    IMVHO "domena" to ta sama kategoria co oprogramowanie: prawa
    majątkowe.
    Ciekaw jestem komentarzy :)

    IMHO do ESToWNiP wprowadza się wartości niematerialne:
    "Składniki majątku, o których mowa w art. 22a-22c"
    a te z kolei są:
    "wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez
    niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na
    podstawie umowy licencyjnej"
    To cytaty z ustawy rzecz jasna :)
    Czyli *NIE* te, które "ma na sprzedaż" a te które "zużywa".
    I które poddaje się (dlatego) amortyzacji.

    Zdaje się że za wyjątkiem statków dalekomorskich (22.2.4) nic co się
    nabywa lub produkuje "na sprzedaż" nie podlega amortyzacji :)

> [...]
    > tylko opłatą za korzystanie z niej. Bo przecież po roku będę musiał
    > powtórnie opłacić domenę i wtedy to nie będzie koszt zakupu. No właśnie,

    A jak towar wymaga opłaty z tytułu przechowania, bo umówiłeś się
    ze sprzedawcą że zapewni ci przechowanie aż do momentu kiedy rozporządzisz
    co z nim zrobić, to jak opłatę potraktować?
    IMVHO jest to podobny przypadek - koszt "utrzymania w stanie nadawania
    się do użycia".

    Gdybam sobie "podobnologicznie" :) skoro pytasz o "uwagi"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)