  • 1. Data: 2006-04-20 19:25:38
    Temat: podatek od spadku i darowizn
    Od: "Ewka" <w...@t...pl>

    Sytuacja ma sie tak. Nie ma testamentu a ja mam dostac mieszkanie, czyli
    wnuczka babci. Tata z wójkiem przyjmą spadek i tym samym musza zapłącic
    podatek. A czy jak wojek bedzie przekazywal swoją czesc tacie, to tata
    bedzie musiał znow zapłacic??

    I czy jak bedzie przekazywał mi to ja bede znow musiała placic??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-20 22:22:56
    Temat: Re: podatek od spadku i darowizn
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ewka wrote:
> [...]
    > bedzie musiał znow zapłacic??
    >
    > I czy jak bedzie przekazywał mi to ja bede znow musiała placic??

    polecam dobrego doradcę podatkowego.
    pewnie z jakiegoś tam podatku uda się wymigać.

    ty np. nie zapłaciłabyś podatku od darowizny od taty jeśli jest to twoje
    pierwsze mieszkanie i zobowiążesz się ( i będziesz fizycznie) mieszkać w
    nim przez 5 lat ( w praktyce przez 6).

    pytanie teraz czy da sie wymigac od darowizny miedzy wojkiem a tata.
    Pewnie sie da, ale trzeba by szukac czy nie da sie od razu zrobic spadku
    calosci na tate.

  • 3. Data: 2006-04-21 19:25:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek napisał(a):

> [...]
    >
    > pytanie teraz czy da sie wymigac od darowizny miedzy wojkiem a tata.
    > Pewnie sie da, ale trzeba by szukac czy nie da sie od razu zrobic spadku

    A co się dzieje jeżeli tata i wujek odrzucą spadek?. Czy spadek przepada
    czy idzie do następnych w kolejce?

    p. m.

  • 4. Data: 2006-04-21 20:27:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mvoicem wrote:

    > A co się dzieje jeżeli tata i wujek odrzucą spadek?. Czy spadek przepada
    > czy idzie do następnych w kolejce?

    też właśnie o tym myślałem, ale spadki to nie moja działka.
    Po za tym nie wiadomo czy nie ma jeszcze innych spadkobierców, którzy by
    dostali to czego oni nie chcieli.

  • 5. Data: 2006-04-23 10:53:25
    Od: "Ewka" <w...@t...pl>

    są wnukowie i prawnukowie takze duzo osob do spadku. Z tego co wiem wszyscy
    musieliby sie zrzec spadku na moją czesc. A prawnukowie sa niepelnoletni,
    takze lipa.

    Potrzebuje notariusza w celu sfałszowania testamenu:)

  • 6. Data: 2006-04-24 05:47:10
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    trzeba pewnie wnikliwie przestudiowac ustawe o podatku od spadkow i
    darowizn. Nie wiem czy na pewno, ale chyba obilo mi sie o uszy cos
    takiego ze sa dwa rodzaje zrzeczenia sie spadku, A - taki ktory odcina
    cala galaz w rodzinie w dol(czyli dzieci, wnuki itd) i wujek to moze
    uczynic, wtedy nie przechodzi to na jego rodzine dalej. A twoj tata
    tylko przyjmie spadek i potem ci go daruje(bedziesz mieszkac tam 6 lat)
    i tutaj bedzie podatek dla twojego ojca. B- wujek sie zrzeka calkowicie
    (nie przechodzi na dzieci) a twoj ojciec tylko on sie zrzeka czyli
    przechodzi dalej na jego dzieci, czyli ciebie, ale nie wiem na pewno,
    moge sie mylic, najlepiej to sprawdzic lub sie poradzic

    --
    Pozdro
    Harry