  • 1. Data: 2008-11-15 23:46:40
    Temat: Czy bede musial zglosic dochod ze zwrotu podatku z UK?
    Od: Alan <s...@g...pl>

    Witam!
    W 2005 roku pracowalem przez pewien czas w Anglii. Po powrocie do
    kraju zglosilem dochody uzyskane za granica na specjalnym druku PIT. W
    tym roku otrzymam zwrot podatku z brytyjskiego urzedu (pobierali mi
    tam 19% i w sumie cala sume zwroca). Zastanawiam sie teraz czy dochod
    ten bede musial zglosic wraz z tym co zarobilem w bierzacym roku w
    Polsce czy to zbyteczne? Progow podatkowych nie przeskocze wiec chodzi
    mi tylko o dopelnienie formalnosci zeby nikt sie nie czepial. Jesli
    zglosic to na jakim druku PIT?
    Nie jestem mocno w temacie ale rozumie ze juz od jakiegos czasu nie
    musze rozliczac sie z PL US z tego co zarobilem za granica? Czy moze
    obowiazek samej deklaracji istnieje?

    pzdr

  • 2. Data: 2008-11-16 05:13:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alan wrote:
> [...]
    > Nie jestem mocno w temacie ale rozumie ze juz od jakiegos czasu nie
    > musze rozliczac sie z PL US z tego co zarobilem za granica? Czy moze

    co to znaczy, ze zgłosiłeś dochody na specjalnym druku PIT.
    Nie ma czegoś takiego.
    po prostu należało się rozliczyć na pit-36 razem z dochodami w Polsce.

    na twoje pytanie nie da sie odpowiedzieć, bo za mało danych,
    wszystko zależy od tego jak sie rozliczyłaś z urzedem skarbowym
    proponuję wizytę z wszystkimi papierkami u doradcy podatkowego.

  • 3. Data: 2008-11-16 10:32:26
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 16 Lis, 06:13, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > co to znaczy, ze zgłosiłeś dochody na specjalnym druku PIT.
    > Nie ma czegoś takiego.

    Mialem na mysli Pit 36.

    > po prostu należało się rozliczyć na pit-36 razem z dochodami w Polsce.

    Tak tez zrobilem

    > na twoje pytanie nie da sie odpowiedzieć, bo za mało danych,
    > wszystko zależy od tego jak sie rozliczyłaś z urzedem skarbowym
    > proponuję wizytę z wszystkimi papierkami u doradcy podatkowego.

    Zglosilem wtedy dochod, nic nie musialem doplacac, jeszcze mi pare
    zlotych wyplacili :)

    Moje pytanie brzmi czy trzeba obecnie nadal zglaszac w US cokolwiek
    zarobionego w Anglii?

  • 4. Data: 2008-11-16 15:38:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alan wrote:

> [...]
    > zlotych wyplacili :)
    >
    > Moje pytanie brzmi czy trzeba obecnie nadal zglaszac w US cokolwiek

    A jaki podatek zapłacony za granicą wykazałeś w pit36?

    czy rozliczałeś się z podatku w Anglii i tam na rozliczeniu wyszło ci np
    zero a zwrot jest konsekwencją tego rozliczenia i w pit36 masz też zero

    czy też ten zwrot nie wynika z wczesniejszego rozliczenia i na pit-36
    wykazałeś wyższy podatek a teraz masz jego zwrot.

    w pierwszym przypadku nie płacisz bo ten zwrot był już uwzględniony w
    fakcie, że wykazałeś podatek zapłcony mniejszy i ten zwrot był już
    uwzględniony
    w drugim jest do zapłacenia
    z tym, że znajdż teraz fachowca, który ci powie jak to należy rozliczyć,
    czy w postaci dochodu, czy w postaci korekty wykazując mniejszy podatek
    zapłacony.
    nigdy nie musialem tego robic, bo rozliczałem się zawsze na podstawie
    rozliczenia za granicą i faktycznie należnego podatku, wiec zwrot sam w
    sobie juz byl uwzględniony.

  • 5. Data: 2008-11-16 17:44:25
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 16 Lis, 16:38, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A jaki podatek zapłacony za granicą wykazałeś w pit36?

    > czy rozliczałeś się z podatku w Anglii i tam na rozliczeniu wyszło ci np
    > zero a zwrot jest konsekwencją tego rozliczenia i w pit36 masz też zero

    Zarobilem tyle ze mieszcze sie w sumie ktora jest calkowicie wolna od
    opodatkowania w Anglii.
    O taki zwrot mozna sie upominac przez 5 lat dlatego robie to dopiero
    teraz.

    > czy też ten zwrot nie wynika z wczesniejszego rozliczenia i na pit-36
    > wykazałeś wyższy podatek a teraz masz jego zwrot.

    Wtedy rozliczalem sie na bazie tego co zarobilem i tego co mi odcieto
    z pensji bo tak wskazuja payslipy oraz koncowe P45.

    > w pierwszym przypadku nie płacisz bo ten zwrot był już uwzględniony w
    > fakcie, że wykazałeś podatek zapłcony  mniejszy i ten zwrot był już
    > uwzględniony
    > w drugim jest do zapłacenia

    Aha. No to malo korzystne dla mnie.

    > z tym, że znajdż teraz fachowca, który ci powie jak to należy rozliczyć,
    > czy w postaci dochodu, czy w postaci korekty wykazując mniejszy podatek
    > zapłacony.

    No wlasnie w postaci korekty to chyba nie bo za duzo czasu minelo i
    jest to fizycznie w koncu dochod w bierzacym roku podatkowym.
    Juz w tamtym czasie pytalem sie o to w US ale nikt tam nic nie
    wiedzial konkretnie ale raczej stawiano na dochod.

    Jedno jest pewne ze jesli deklarowac to na pewno jako dochod uzyskany
    za granica a nie krajowy pomimo tego ze pieniadze przelewane sa
    bezposrednio na polskie konto a sama procedure zwrotu przeprowadza
    polka firma - prawda?

    > nigdy nie musialem tego robic, bo rozliczałem się zawsze na podstawie
    > rozliczenia za granicą i faktycznie należnego podatku, wiec zwrot sam w
    > sobie juz byl uwzględniony.

    Rozumie.

    W gwoli scislosci czy nasz "kochany" rzad ostatecznie uregulowal
    kwestie podwojnego opodatkowania i przeprowadzil abolicje podatkowa?
    Czy nadal istnieje obowiazek placenia podatku w kraju badz samej
    deklaracji o uzyskaniu dochodu?

  • 6. Data: 2008-11-16 18:15:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alan wrote:

    > Wtedy rozliczalem sie na bazie tego co zarobilem i tego co mi odcieto
    > z pensji bo tak wskazuja payslipy oraz koncowe P45.

    czyli w pit36 wpisałeś potrącone zaliczki, a nie należny podatek bo ten
    jak piszesz wynosił zero, tylko, że zrobiłeś to nie od razu ale dopiero
    teraz.

> [...]
    > Juz w tamtym czasie pytalem sie o to w US ale nikt tam nic nie
    > wiedzial konkretnie ale raczej stawiano na dochod.

    w US raczej nigdy nic nie widzą, dopóki szefowie im nie powiedzą jakiej
    linii ataku mają sie trzymac.

> [...]
    > za granica a nie krajowy pomimo tego ze pieniadze przelewane sa
    > bezposrednio na polskie konto a sama procedure zwrotu przeprowadza

    tak, zagraniczny. to na pewno. firmy pośredniczące są tu przeźroczyste.
    i niestety prowizja dla nich nie jest twoim kosztem.

> [...]
    > kwestie podwojnego opodatkowania i przeprowadzil abolicje podatkowa?
    > Czy nadal istnieje obowiazek placenia podatku w kraju badz samej

    zawsze była uregulowana i jest nadal, z tym, że są dwa uregulowania
    mniej korzystne i bardziej korzystne. UK należała do tych mniej
    korzystnych, zmieniło się ostatnio na bardziej korzystne.
    Po za tym nic sie nie zmieniło bo niby na co miało się zmienić.

    Z jednym wyjątkiem. Jeszcze dostaniesz swój podatek z powrotem.
    http://www.abolicja.info/

  • 7. Data: 2008-11-16 19:57:09
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 16 Lis, 19:15, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Z jednym wyjątkiem. Jeszcze dostaniesz swój podatek z
    powrotem.http://www.abolicja.info/

    Bede musial po nowym roku jak przyjdzie czas rozliczen dowiedziec sie
    jak mam to zadeklarowac .W sumie teraz gdy obowiazuje abolicja to nie
    boje sie ze te pieniadze mi "przepadna" ale ze mi cos skubna wiecej :)
    Zdazylem sie zorientowac ze podatek za 2008r wylicza sie na podstawie
    roznych metod w zaleznosci czy ktos pracowal tylko i wylacznie za
    granica czy pracowal takze w Polsce (mniej korzystnie)
    Swoja droga do 6 lutego mozna zglaszac wnioski o zwrot pobranego
    podatku do Urzedow Skarbowych za ubiegle lata. Osobiscie polski urzad
    wyplacil mi niewiele mniej z naleznej nadplaty w koncowym rozliczeniu
    dochodow z 2005r wiec nie bede sobie tym glowy zawracal ale ciekawe co
    w sytuacji gdy bylaby jednak wymagana korekta zeznania z tamtego
    okresu po otrzymaniu teraz zwrotu z Anglii? :)

  • 8. Data: 2008-11-16 22:24:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alan wrote:

    powrotem.http://www.abolicja.info/

    > Bede musial po nowym roku

    byle nie za długo,
    żebyś się potem nie zdziwił. ustawa weszła coś koło października i daje
    6 miesięcy na rozliczenie się z urzędem skarbowym, tak na złożenie
    zeznania jesli się tego nie zrobiło i zwrot podatku jeśli się go
    zapłaciło. 2002 rok juz przepadł, zresztą zostało góra miesiąc i tak się
    przedawni,
    Więc jak w ogóle coś ci tam do zwrotu może wyjść to zacznij się
    interesować teraz, bo potem to co najwyzej nie dopłacisz, ale zwrotu nie
    dostaniesz.